Ett par sokker på 25 år…

Jeg har registrert at det er mange som er med på en strikke-along, som går ut på å strikke 52 par sokker på ett år. Helt utrolig og beundringsverdig at noen faktisk klarer å strikke ett par sokker i uka i gjennomsnitt i løpet av ett helt år!

For egen del er nok det helt uoverkommerlig, og jeg har derfor laget min egen along: ett par sokker på 25 år!

IMG_3471_edited-1
Nå må jeg understreke at jeg ikke har tenkt til å bruke de 25 neste årene på sokkene. Derimot er det ca 25 år siden jeg strandet på mitt forrige forsøk på å strikke et par sokker. Det endte opp med en enslig raggsokk, som aldri fikk noe makker før den til slutt ble forvist ut i kulden.

IMG_3475_edited-1
På tide med et nytt forsøk, og forhåpentligvis får den første ferdigstrikkete sokken en makker før nyttår. Det er hvertfall målet og det bør jo være innenfor rekkevidde. Det er ca 13 uker igjen, det vil si at andre strikker 13 par sokker på samme tid, jeg bør klare en til!

IMG_3477_edited-1
Under fotoseansen fikk jeg jo også se hvor mye stiligere det er med hjemmestrikkete sokker kontra kjøpesokker. Jeg følte meg jo så mye finere i de hjemmestrikkede og det er en helt klar motivasjonsfaktor!

Hvem vet, kanskje jeg blir bitt av basillen helt plutselig og strikker 52 par til neste år?

Mønster på sokkene: Spring Forward (gratismønster på Ravelry)
Garn: Summit sock fra Impulse of Delight
Pinne nr 2 og 2,25

Veldig spennende fortsettelse følger en eller annen gang før nyttår (forhåpentligvis…)
Ha en fin helg! :)

Kommentarer

thorzo sa…
Jeg vil også ha :-)
Du skal ha kred for at den ene du har strikka faktisk er med masse mønster! Je strikker mye sokker og syns det går fort og greit, men je strikker itte i mønster ;)
Haha, for en flott along!!!
Sokken ble jo veldig fin da! Jeg har strikket mye med Summit Sock, men vet ikke hel hvor holdbart det er enda. For når man legger mye arbeid i et par sokker, blir man jo livredd for at det skal gå hull på dem. Og det gjør det jo... Denne uka har jeg slitt hull på to par sokker, og det er så sørgelig :-(

Jeg er helt enig med deg ang Faerytale-garnet. Trått og slitsomt å strikke med, men resultatet blir veldig bra og holdbart, særlig hvis man sammenligner med andre "puse"garn. Tenkte å skrive litt mer om garnet når skjerfet er ferdig.

Ha en finfin helg! Siden været er så grått og stusselig, blir det veel litt sokkestrikk kanskje?
Maria sa…
Du det motivasjonsbildet der var bare knall. Jeg er helt enig med deg at strikkasokken var finest,å at det er grunn nok til å fortsette.

Du skal se jeg kommer med strikkasokker selv snart.

Ha en fortsatt strålende helg.
Quiltefia sa…
Ha, ha!! Jeg er sånn jeg også!! Synes det er kjempekjedelig å strikke sokker...... Hvis jeg gjør det, strikker jeg begge parallellt...... Jeg vil gjerne ha litt opplæring i dette loop pinne greiene. Har ikke peil!! Kanskje et lite treff til uka?? Men sokken du har strikket er fin!! Fortsatt fin helg!!! AnneKari:-)
karin sa…
Hihi, den alongen kan også jeg klare!!
Så var sokken din ekstra fin også da ;))
Lisbeth Bula sa…
Det var nydelige sokker - jeg har aldri prøvd meg på noe sånt selv.Du har imponert meg!!! Forøvrig er jeg enig i at alonger med 52 par sokker er ualminnelig vilt- men jeg har faktisk strikket mange flere enn ett par på 25 år. Noen blir pene og noen blir schtøgge! Men jeg ser selv at jeg har fått litt trening etterhvert. Nå har jeg sokkegarn liggende på vent her...
Sylke sa…
Jeg har absolutt sans for alongen din :) Du klarer sikkert en sokk til!

Så hyggelig at du også har gjort gode erfaringer med Chi Kung.

Ha en fin helg! Klem, Sylke
Ulla-Bella sa…
Haha, det siste bildet var flott:)) Sokken må få en makker snarest, for dette blir superflotte sokker.
Anlen sa…
Det var ein god start! Den eine sokken er altfor flott til ikkje å få ein kompis:) Lykke til, eg er sikker på at du klarer det i løpet av ei veke!
trinemamma sa…
Nå blir jeg faktisk ganske så imponert, for når du først strikker sokk så var den både avansert og vakker :-)
Gleder meg til neste sokk !!
Sylvia sa…
Kan jeg melde meg inn i denne sokke-alongen din? jeg har nettopp blitt ferdig med et pat enkle sokker, som jeg brukte 2 uker på. Og jammen har jeg ikke et par liggende, siden desember i fjor....
MEN hjemmestrikka er jo best, så vi får klamre oss til litt sokkestrikking i ny og ne.
Den lilla jakka di i Nepal ble kjempelekker!!!! Og jammen er det ikke samme garnet jeg brukte til den røde jakka mi, som jeg nettopp tovet til riktig strs. Det dumme er at den er altfor tykk!!! Og ja, garnet er veldig tungt, så det var også en av grunnene til at jakka "vokste" da jeg prøvde den på.
Men den skulle IKKE opp i froskedammen, defor gikk det motsatt vei....... Får vel brukt den en skikkelig kald vinterdag eller to!
Felisi sa…
Se der ja, man kan ikke annet enn å synes Spring forward er en anelse finere enn kjøpesokker ;)
Enkle å strikke er de også, så dette går bra! *heier*