En fredag i oktober

Det var nok mange som våknet opp til årets første snø i dag. Alt for tidlig etter min mening, jeg er på langt nær ferdig med høsten. Etter en sen vår har jeg det slett ikke så travelt med å komme til vinteren at jeg har lyst til å hoppe over halve høsten.

Da starter snart fotograferingsutfordringene i den mørke årstiden, der det er vanskelig å få tatt bilder utendørs i dagslys.


Foreløpig er det heldigvis ingen stor grunn til å ta sorgene på forskudd, fortsatt er dagen relativt lang og i dag tittet sola fram også.

En av ukemålene mine denne uka, var å få ferdig en julepresang. Det har jeg klart og derfor er det et litt kryptisk bilde for å ikke røpe for mye. Det er garnet fra Pickles i merino og silke jeg har brukt her. Det gir en fin glans og jeg har også strikket med en tråd av det fine silke lace garnet fra Hedgehog fibres i deler av prosjektet.

De som vil se bilde av hele stasen med fler opplysninger, kan se det på Ravelry. Så vidt meg bekjent har ikke mottaker konto der.


Litt rart å tenke på at disse bildene er tatt med noen dagers mellomrom. Blomstersesongen er nok over i hagen for i år.


Persille er også skeptisk til snøen, som gjør potene så kalde og søkte raskt inn i varmen igjen og det gjorde jeg også!

I løpet av helgen skal jeg prøve å få gjort noe med det andre ukemålet mitt: å strikke ferdig Featherweitht-jakka. Jeg er kommet midt på den andre armen, men det går seint. Det spørs nok om jeg ikke må justere målet, til å bli ferdig med armen og ta kanten rundt jakka til uka.

Ha en fin helg! :)






Kommentarer

Kelsina sa…
Nydelig! Var en tur innom ravelriet og tittet.
Ha en fin helg!
Heldige den som får den flotte gaven, den var bare kjempelekker!

Vi har også skeptiske puser, jeg tror de glemmer for hvert år hva snø er...
Quiltefia sa…
Hei!! Jeg skjønte igår at det var vinter i Oslo!! Folk hadde fått på seg vinterstøvler og votter..... Jeg er ikke klar for vinter ennå. Men det er ingen vei tilbake!! Ha en fin helg!! AnneK:-)
Ulla-Bella sa…
Forstår pus godt jeg - dette vinterværet er litt for tidlig. Så spennende strikkeprosjekt - hmmm, hva kan det være tro. Fin farge og flott mønster har det i alle fall:)
Sylvia sa…
Åååå, skjønne pusen din, med fint navn!!!
Er bare innom deg for å ønske deg en god helg. Klem
Kort og Søm sa…
Ja, så bra å bli ferdig med gaver i god tid :O)

God helg,
klem :O)
Sylke sa…
Det var vinter her også, og det var flott å gå i skogen i snøen i dag :)

Enig med deg at Qi Gong, oppmerksomhetstrening og tilsvarende teknikker har mye til felles. Jeg synes som du at det er bra med forskjellige innfallsvinkler. Det beriker og gjør at man ser litt mer helhet.

Ha en god helg! Klem fra Sylke
Snø her også!
Jeg var inne på Ravelry og så på ... gaven - virkelig flott!!

Bikkja mi liker heller ikke snø - hun har barrikadert seg inne i dag og herjet som en villmann. Akk ja. Det er jo bare 6 mnd til vår...

Ha en finfin helg - vi får håpe snøen går!!!!!!!!!!!!!
trinemamma sa…
Lekker gave. Ser ut som en nydelig farge.
Ha en kreativ helg .-)
Tonemi sa…
Var innom ravelry og kikket på lekkerheta...Heldig den mottakkeren.

Ha en trivelig lørdag videre:)
Moan sa…
Nydelig :-)
Lur pus!
Hilde C. sa…
Jeg kikket på julegaven på Ravelry, og mottageren kan virkelig glede seg. Det er en veldig vakker Persille du har forresten :-)