Ooops! Jeg gjorde det igjen…

Da jeg fant en ny norsk garnbutikk på nett, ble fristelsen for stor. Fiber and art startet opp forrige uke og selger attpåtil garn på tilbud til Facebookvenner. 

IMG_3094_edited-1
Den garntypen jeg kjøpte heter Sildre og er garn i 100% merinoull og hele 715 m per 100 gram. Regner derfor med at dette vil egne seg godt til sjal. Det er mykt og godt, og det blir spennende å se hvordan det blir strikket opp. 

Der må jeg imidlertid bare smøre meg med tålmodighet, for først må jeg få litt mere progresjon på jakken jeg holder på med. Det første ermet er rekket opp og et nytt påbegynt, forhåpentligvis i passe størrelse denne gang.

IMG_3095_edited-1 
Jeg må innrømme at jeg slett ikke er helt sikker på at den er vid nok nå heller. Tror det er en slags forbannelse som hviler over meg når det gjelder ermer. Den må bare passe nå har jeg bestemt, en størrelse større og et halvt pinnnenummer større (på vrangborden) må da være nok? (håper, håper…)

Maskemarkørene som jeg har brukt her er fra Clover og kan åpnes og lukkes. Veldig praktisk å bruke når det skal økes med jevne mellomrom. Når jeg setter et stk der jeg øker, er det lett å telle hvor neste økning skal være. Det blir stadig flere duppedingser i huset, som jeg ikke skjønner hvordan jeg klarte meg uten.

IMG_3092_edited-1

Ellers har mye av tiden i det siste gått med til å få i stand hobbyrommet. Nå er det så godt som klart, bortsett fra at det må kjøpes inn litt lamper så det blir mulig å se hva man gjør på mørke høstkvelder.

Utenom lamper er det eneste nye innkjøpet skrivebordsplate. Hylla som står på pulten, er en Billyhylle fra Ikea (35 år gammel!) som vi har kuttet av og malt. Gardinene ble brukt i stua i den forrige leiligheten jeg bodde i. Det kan se ut som det første prosjektet blir å sy de opp så de ikke er for lange i forhold til skrivebordet. Sy opp gardiner er forresten fnoe av det kjedeligste som finnes! 

Siden jeg er glad i gjenbruk, så liker jeg det prosjektet her! Fint blir det også synes jeg og det blir utrolig luksus med et eget hobbyrom!

Ha en fin kveld! :)

Kommentarer

Så fint det blir! Her kan du nok kose deg og være kreativ med både søm og strikk!
amylin sa…
Så deilig med hobbyrom! Fint!
Fint garn og ser ut til å bli en fin jakke!
Kort og Søm sa…
Så fint det ble!
Og nydelig farger på garnet ditt.
Ha en fin kveld,
klem :O)
Bodil sa…
Å, så flott garn du har kjøpt! Og hobbyrommet ditt blir jo supert .)
Quiltefia sa…
Deilig å handle på nett!! Særlig når det detter ned i postkassa!! Arbeidsrommet ditt blir kjempefint!! Deilig med stol og seng!! Jeg strikker også fortsatt på den første armen. Håper at jeg kommer litt lengre i helgen. Knappene igjen på jakka!! Ha en fin helg!! AnneKari:-)
LivM sa…
Så deilig med et så stort og lyst hobbyrom. Garnfristelser er det hele tiden, og det er vanskelig å holde seg unna :-)
Sylke sa…
Garnet er kjempefint, jeg forstår godt at du falt for fristelsen ;)

Ha en god helg! Klem fra Sylke
Så flott rom! Her får du det fint! Likte godt vinduet ditt!

Jeg begynner også å nærme meg innflytting på mitt rom, men her har ting tatt tid. Nå har jeg malt dører og begynner å se slutten. Det er ikke mye jeg får gjort om gangen, og det er ergerlig!

Lykke til med koselige aktiviteter i koselige omgivelser!