Noe blir ferdig…

Noe blir faktisk ferdig selv om det ikke er laget av ull. I starten av sommeren begynte jeg på prosjekt: nedpussing og maling av servantskap. Jeg så for meg at dette var en kjekk liten jobb, som var unnagjort på en ukes tid eller så. Pussig at jeg aldri lærer at alle oppussingsprosjekter tar mye lenger tid enn forventet? Jeg har jo tross alt levd i noen år.

Vel, sånn så det hvertfall ut:

4714303392_b88858dc21_b

Etter noen dager med pussing av diverse lag med maling, gikk det omsider opp for meg at dette ikke var et så lettvint prosjekt som forventet. Da det i tillegg skulle vises seg at jeg var et petimeter når det gjaldt å få bort alle malingsrester kriker og kroker, var sommerens hovedaktivitet i boks.

Et sted måtte jeg vel kanskje ha perfeksjonistgenet mitt jeg også. Jeg har det ikke når det gjelder strikking (heldigvis) der blir små feil greit tolerert.

Hyppig regnvær gjennom sommeren gjorde heller ikke prosjektet raskere. Uten at jeg skal skylde på det som hovedgrunn. Til slutt måtte jeg bare si at nok var nok når det galdt pussing. Lav energi og perfeksjonisme er ikke så gode følgesvenner, så fornuften fikk seire. Malingen gikk raskt og greit i forhold, et strøk grunning og to strøk vannbasert maling var det som skulle til.

IMG_3088_edited-1
Nå står den fin og hvitmalt på fjortenåringens rom. Hvitt er ikke verdens mest spennende farge, men praktisk siden det passer inn overalt. Dessuten er det ikke et nytt strøk maling som er hovedjobben har jeg lært nå. Nå er det bare knott til skuffen som mangler. Den gamle jeg hadde var rusten i gjengene og knakk rett av da vi skulle skru den på.

Når vi først er inne på interiør og gjenbruk, så har jeg malt en gammel hylle også. Lett som en plett, for det var heldigvis ingen pussing involvert.

IMG_3311_edited-1

Hylla har jeg arvet og den har ligget på loftet noen år i påvente av et egnet sted å henge. Nå har den fått plass under “glasshylla” som jeg kaller den.

IMG_3312_edited-1 
Det vises at det er en grunn til at jeg ikke har interiørblogg. I følge mannen har jeg en “takras-stil”; en sammenblanding av det meste med andre ord. Jeg fortsetter dermed å for det meste holde meg temaet strikking.

For at jeg ikke skal spore helt av fra det, så kommer fremgangen på Hallet’s ledge, jakken jeg holder på med:

IMG_3315_edited-1
Begge armene er ferdig, så nå er det “bare” bolen igjen.

Ha en fin dag! :)

Kommentarer

Kort og Søm sa…
Så fint det ble!
Og litt av en oppussingsjobb da...

Ha en fin onsdag,
klem :O)
Haha!! Takras-stil er perfekt! Jeg syns du skal kalle den "sjarmerende sammensatt" Kjenner meg godt igjen i den jeg også.. Men her blir det kalt kaos, til mine store protester. Og jeg syns godt du kan ha interiør i bloggen, - det er fint med friske impulser i fra deg!
Klem og ha en fin dag!
Quiltefia sa…
Hei!! Servantskapet ble kjempefint!! gamle møbler blir utrolig hyggelige når de plir pusset opp!! Praktisk er det også!! Jeg er veldig uenig i takras stilen!! Hylle tingene er kjempesjarmerende. Jeg har også noen sånne boller, men vi har dem på hytta. De har alltid vært der.... Jeg ligger litt foran deg:-) har akkurat begynt på hullborden!! Jeg synes mønsteret er litt uklart.... Men tar det på gammel rutine!! Ha en fin dag!! AnneK:-)
Takras-stil er flott! Det er det det er mest av i interiørbloggene også, ser det ut til, og jeg syns det er sjarmerende. OG dessuten er det spennende å se hvordan strikkebloggerne har det hjemme også - ofte gir vi et mer realistisk bilde, føler jeg, og er ikke så altfor altfor stylet og pyntet.
Jeg har noen gamle nattbord i samme stil som servantskapet ditt som må males. Har kviet meg i noen år (ja, det var det med lav energi, da), og jeg skjønner at jeg har en enorm jobb foran meg. Kanskje jeg kan få lurt Mannen til å gjøre det i stedet...
Jakka ser flott ut!
trinemamma sa…
Ja hvem har ikke en takras-stil. Skapet ble veldig fint, og det samme ble hyllen. Jeg gleder meg til å se den ferdige jakken. Ser ut til å bli helt utrolig lekker :-)
mimouna sa…
Resultatet ble jo bra da, selv om det var mye arbeid.

Adopterer uttrykket "takrasstil". Det er vi visst flere som har. ;o)
Ulla-Bella sa…
Hei. La meg som følger til bloggen din - her var det mye fint å se.
Torunn sa…
Så flott den vart, men slike ting vert det alltid mykje meir jobb av enn ein trur. ;)
Sylvia sa…
Hei Vibeke
Synes den ble fin, jeg, selv i hvitt. Da kan du jo ha masse fargerike ting på, ikke sant?
Den trøya til Snuppa er strikket i Silkeulla fra Nøstebarn, ja. Helt herlig produkt, og hun elsker den!
Ønsker deg en riktig fin helg!