Moro med macro

I dag er det bryllupsdag i heimen, og jammen kom ikke min bedre halvdel hjem med et macro-objetikv etter dagens handletur.

IMG_3103  
Fantastisk moro, man fikk nesten en helt ny innfallsvinkel til motivene når det var mulig å fotografere så nærme.

Typisk nok var kameraet nesten tomt for batteri, og i tillegg begynte regnet å bøtte ned nesten med en gang. Så det ble bare noen “snapshots” i første omgang.

IMG_3111

IMG_3108

Som sagt veldig artig å komme så nær innpå motivene og likevel få klare bilder. Et  interessant spørsmål i den forbindelse var selvfølgelig hvor tett innpå  man kan fotografere garn.

IMG_3112
Ganske nærmer viste det seg, selv om dybdeskarpheten er liten. Kanskje ikke så lett å se hva det er?

IMG_3113
Trass i gode forsetter, greide jeg ikke å la være å legge opp til et nytt strikketyøy; et lite sjal/skjerf med det nye garnet jeg kjøpte. Dette garnet må nesten være av den tykkelsen som blir kalt “cob-web” altså spindelvevtynt. Tynneste garnet  jeg har vært borte i hvertfall. Men, hvem trenger vel ikke et tynt skjerf i vårfarger når vinteren nærmer seg…

Snart blir det enda mer feiring her, med en besøk på en god restaurant, for  mannen og meg.

Ha en fortsatt god helg! :)

Kommentarer

Quiltefia sa…
Hei
Så heldig du var!! Gratulerer med dagen også!! Hyggelig å feire slike dager!! Annek:-)
torirot sa…
Gratulerer med dagen!
Fine bilder - og nydelige grønnfarger i garnet ditt!
trinemamma sa…
Gratulere. Og hvilke flotte bilder !!
Lisbeth Bula sa…
Fortsatt god helg og gratulerer med ny linse!Det vårgrønne, flortynne var nå lekkert da!
Sylke sa…
Gratulerer med dagen! Kos deg med macrolinsen - det øverste bilde ble jo riktig fint med regndråpene i motlyset :)

Klem Sylke
Kort og Søm sa…
Gratulerer! :O)
Fin gave du fikk, og fine bilder ble det.
God søndag,
klem :O)
GRATULERER med gårsdagen!! Og så moro med macro - og kjære hvilke muligheter det gir!
Nydelige bilder Vibeke - og ja, hvem trenger ikke et tynt skjerf i vårfarger når vinteren nærmer seg...! Herlig Vibeke - ME LIKE!!!
Håper dere hadde en fantastisk fin dag og ønsker deg en vidunderlig uke videre!
Klem Lokki
Turid sa…
Hei, fortsett med macrofotografering. Fint.
Gratulerer med bryllupsdag, og gratulerer med nytt objektiv! Det er stor stas begge deler.
Hennes sa…
Grattis med dagen begge to:O)

Kos dere ..

Klem Linda.
Gratulerer med dagen! Så koselig med restaurantbesøk og pakke! Blir spennende å se bildene dine fremover, du tar nydelige bilder og kjempeflink med farger og komposisjon!! Gleder meg!!

Vi er liksom makrogjengen vi, og tar vare på de små øyeblikkene!
Jeg ønsker meg også en makro, har en fra før, men har ikke funnet ut om det finnes adapter til å bruke på digitalkameraet.
En stor klem til dere begge to!
Hei - og gratulerer med dagen som var! Jeg har også et makroobjektiv - men har ikke lært meg å bruke det ordentlig enda. Meld fra om du hører om noen aktuelle fotokurs i nærheten!
Det grønne sjalet blir lekkert! Man trenger absolutt et vårgrønt sjal nå når vintermørket nærmer seg!!
Felisi sa…
Gratulerer! Både med bryllupsdag og med flott gave! Nydelige bilder du har fått til allerede.

Og det garnet i posten under, det må jeg visst titte litt nærmere på... ;)
Felisi sa…
Gratulerer! Både med bryllupsdag og med flott gave! Nydelige bilder du har fått til allerede.

Og det garnet i posten under, det må jeg visst titte litt nærmere på... ;)