Pamuya – sjal nr 8


Sjelden har jeg slitt mer med å få et sjal ferdig, og sjelden har jeg blitt mer fornøyd med sjalet i etterkant!

Fargene i Wolllmeisegarnet kommer veldig godt til sin rett i dette sjalet og  fargespillet i Lavendel som er brukt i hoveddelen av sjalet er nydelig.  Nå er jeg i overkant glad i både Wollmeise og lilla så jeg er kanskje litt inhabil?

Et hespe med Lavendel var ikke nok til å få avsluttet sjalet, så da måtte jeg prøve å finne en annen farge som kunne passe. På en måte så liker jeg når sånt skjer, fordi det kan føre til kreative løsninger, som kan tilføre noe ekstra hvis man er heldig.

Fargen jeg har brukt heter Veilchen WD og den har blått, lilla og svart i seg. Helt ytterst har jeg avsluttet med siste rest av Lavendel for å binde fargene sammen. Jeg ble i grunnen veldig fornøyd med dette fargevalget.

Sjalet er ganske stort, så det er kanskje ikke rart at siste del av det var så langdrygt å strikke?

Fakta:
Mønster: Pamuya (Ravelry)
Garn: Wollmeise 100% Lavendel WD (1 hespe) og Veilchen WD (30 gr)
Pinnestr: 4 (3,5 i oppskriften. Mulig det holder med ett hespe da, men jeg ville ikke tatt sjansen…)
Prosjektside på Ravelry.


Ha en fin søndag! :-)

Kommentarer

Sylke sa…
Wow, for et flott sjal det ble! Jeg liker fargevalget veldig godt, selv om jeg ikke bruker lilla selv :)

Ha en svslappende og god søndag! Klem fra Sylke
Dette ble jo utrolig fint!!! Elsker fargene. Og dette er jo et ordentlig SJAL - ofte blir sjalene mer som skjerf i størrelsen syns jeg.
Nå er du jo snart ferdig med de 10 sjalene. Og hva skal du finne på da da??
Ha en fortsatt fin søndag!
Hege sa…
Så utrolig flott sjal!
Og for en nydelig farge! :)
Bodil sa…
Såå nydeleg sjal, og nydeleg farge :)
Ingrid sa…
Lekkert sjal, liker at det ha så god størrelse :)
Zelena sa…
Åååå for et lekkert sajl!!! Og fargen var også bare helt superfin! Skikkelig misunnelig på det altså!!!!!
Judit sa…
Utrolig flott sjal!
Janicke sa…
Det ble alldeles nydelig. Elsker lilla jeg også! Flott mønster som passa utrolig godt til garnet du har valgt! ;-)
mimouna sa…
Å så fint det ble! Fargen på kanten ble jo en flott detalj, noen ganger er det greit å få for lite garn. ;o)
gyldenkron sa…
Nyyyyydelig, og så flott farge.
Rigmor sa…
Sjalet ditt ble knallfint, vakker farge du hadde valgt. Er nesten ferdig med mitt også.
Quiltefia sa…
Hei!!!Sjalet ble kjempefint!!! bra for sjalet at du gikk tom for garn, slik at du brakte inn et garn til!! jeg strikker OG strikker på jakka mi! AnneKari:-)
Miriam sa…
Nydelig sjal og lilla er jo en nydelig farge
Siena sa…
Utrolig flott sjal! Likte fargekombinasjonen godt, synes det gjorde seg med en kontrastfarge. Tror jeg må legge mønsteret til favorittene mine med en gang! :)
Torilpia sa…
Kjempefint .. fargene passet veldig godt sammen - likte det veeeldig godt jeg .. enda jeg er litt mer råååsa-person liksom .. :o)

Håper du får en super mandagskveld - klemmer :o)
torirot sa…
Fantastisk nydelig sjal!
Sylvia sa…
Hei Vibeke
Så flott et sjal i en nydelig farge, du har strikket. Tør jeg si det blir værende på skuldrene dine utover høsten? ;) Høsten er jo tid for sjal, jeg bruker mine hver dag.

Så flott at du endelig har fått diagnose på det som du har slitt med. Og bra at du kanskje får jobbe litt hjemme?
Hobbyrom høres deilig ut. Lurer på når mine barn vil fly ut av redet? Eller.....jeg vil ha de her så lenge som mulig, jeg.(sier hønemor)
innfall sa…
Kjempelekkert! Fargene kom virkelig til sin rett, det ble utrolig effektfullt. Jeg er ikke alltid så imponert over Wollmeise-fargene, men her må jeg bare ete den meningen i meg igjen ;-) Du har funnet ut hva hespet ditt ville bli til!
Skautrollet sa…
Dette var et utrolig fint sjal. Fargevalget ditt var flott. Synes det var fint med to ulike farger, jeg...
Moan sa…
Det finnes et hav av sjal der ute. Det ene flottere enn det andre! Ditt ble lekkert!

Kos deg med det :-)
- embla - sa…
Så flott sjalet ditt ble. Jeg blogget om mitt sjal i samme mønster i dag. Jeg valgte to grønnfarger fra Wollmeise. Enig med deg: aldri har jeg vært mer fornøyd med et sjal :-)
- embla - sa…
Takk for hyggelig kommentar på min blogg :-))
Ja, eneste ulempen med ravelry er de lange to-do listene man lager seg. Kjenner igjen rabarbrasjalet ditt, har vært flere ganger inne på ravelry og sett på det. Fargen er så nydelig. Ha en fin dag. :-)
Hilde C. sa…
Det er bare en ting å si om sjalet: Vakkert! :-)