Omrokkeringer…

Først: tusen takk for alle koselige tilbakemeldinger jeg fikk på innlegget mitt i går! En stakkar blir helt rørt av at det finnes så mange omtenksomme og hyggelige mennesker rundt om kring. Det må jeg si at jeg setter utrolig stor pris på

Her er det litt omrokkeringer på gang. Både i hodet mitt, der jeg skal innstille meg på å jobbe mindre og være mer hjemme, og med romfordelingen i huset her.

IMG_2890_edited-1
Sønnen har nylig flyttet ut og dermed benyttet datteren anledningen til å overta rommet hans på loftet.  Dermed er det blitt ett stort og flott rom ledig til meg og hobbysakene mine. Timingen kunne ikke vært bedre, nå som jeg får mere hjemmetid.

Det er også mye morsommere å planlegge innredning av hobbyrom enn å gruble over tingenes tilstand ellers.

IMG_2893_edited-1
Det er som bildene viser, litt igjen før det er ferdig til bruk. Det blir gjenbruk av møbler i stor grad, men litt nytt må kjøpes inn, blant annet skrivebordsplate og lamper.

IMG_2892_edited-1

Rommet er allerede tatt i bruk til blokking av Pamuya-sjalet som jeg har klart å få ferdig. Veldig langtekkelig strikking på slutten, så nå må jeg har en sjalpause! Bedre bilder kommer etterhvert, når sjalet er tørt og regnet stopper.

Ønsker alle en fin helg! :)

Kommentarer

Quiltefia sa…
Hei igjen!! Her viser du en fin quilt!! Det sjalet blir også superfint!! Jeg klør i fingrene på å begynne på den jakken, men nå må jeg tvinge meg selv til å gjøre ferdig den stripete..... Men det hadde vært gøy med parallell strikk!! Det var faktisk 2 pauser a 25min innkludert i de 3 timene i operaen. 3 timer hadde tatt knekken på noen og enhver..... Ha en fin helg!! Kos deg med innredningen!! AnneK:-)
Torunn sa…
Så godt å endeleg få ein diagnose og kunne forholde seg til familie, venner og arbeidsgjevar og -kollegaer utan å føle skuld heile vegen, men kanskje få meir støtte og forståelse. Lykke til med hobbyrommet!
Kelsina sa…
Gratulerer med hobbyrom og lykke til med innredningen av det!
Godt at du fikk muligheten akkurat nå når du trengte det.
Skjønner det er godt å få en diagnose, men skjønner også at det må være litt tøft å bli gående hjemme så mye. Får håpe de snart finner en god behandling slik at du og mange andre kommer tilbake til der dere burde ha vært.
Sjalet ditt ble flott! Mitt er også nesten ferdig. Mangler noen cm garn og litt blokking.
Sylke sa…
Så bra at du nå har fått en konkret diagnose på sykdommen din. Da har du noe "håndfast" å forholde deg til. Lykke til videre!

Klem fra Sylke
mimouna sa…
Eget hobbyrom høres bra ut! Og så fint sjal du har strikket. :o)
Nina sa…
Heldig-gris som har et eget hobbyrom! Sjalet ditt er lekkert :-) God helg!
trinemamma sa…
Blir litt misunnelig på det hobbyrommet :-) Men så fortjent!
Sjalet ditt er bare helt utrolig nydelig, både farge og mønster.