Fabelaktig!



Ja, det er peonene jeg skryter av igjen. Nå blomstrer også de blekrosa og de er så vakre! De blir ganske topptunge disse peonene, og de som sniker seg unna oppbindingen blir liggende utover gressplenen. I dag tok jeg derfor å plukket inn alle disse unnalurerne og det ble en fabelaktig bukett!


Fabelaktig er det også at garnet jeg bestilte fra Pickles i går, da de hadde gratis frakt, kom i postkassa i dag allerede.

Fem nøster syrinfarget øklogisk bomullsgarn skal forhåpentligvis bli noe sommerlig hvis jeg får sommerånden over meg snart. Bak er det to hesper med Abuelita babymerino. Det har jeg tenkt skal bli et sjal som passer til alt, jeg må bare bestemme meg for mønster. Inne på Ravelry er det sjalmønster i mengder, det er nesten litt for mange fine å velge mellom og jeg har lyst til å strikke alle.

Ellers har ikke uka vært så fabelaktig, da mesteparten av den har blitt tilbragt i horisontalen. Jeg går til behandling for ME på Lillestrøm helseklinikk. Der får jeg diverse kurer som skal ta knekken på ulumskheter i kroppen. Denne ukas penicillinkur tok knekken på meg også, men i følge legen er det bra for da har medisinen gått i dybden. Nå er formen på oppadgående igjen heldigvis.

Når jeg har klort meg opp i sittende, har jeg strikket på siste jakkeerme på Tempesten. Nå holder jeg faktisk på med vrangborden, og regner med å bli ferdig med strikkingen i løpet av dagen. Så er det “bare” trådfesting og jakten på de rette knappene igjen. Ja også få blokket og strekt den ut i en størrelse som passer da, det er jo ingen bagatell akkurat.

Ha en strålende sommerhelg! :)

Kommentarer

Ugla sa…
Jeg må forte meg å strikke masse i sommer slik at jeg kan fylle opp garnlageret med Pickles garn til høsten :-)
Jeg har enda ikke prøvd det, men det ser så deilig ut.
Ruth sa…
Jeg har ikke peoner i hagen, men jeg har vært på butikk og kjøpt. For de er virkelig nydelige - så heldige deg som har fri tilgang. :)

Det er guffent med sånne sykdommer som aldri gir seg. Jeg håper virkelig kuren virker, men det høres tøft ut og det er jo ikke sånt man vil drive med om sommeren.

Jeg har garnfoirbud for tiden og kan bare sikle på andres garn. ;) Jeg er misunnelig.
karna sa…
Så nydelige peoner, mine sutrer vist litt ,-) Mange tanker til deg ang ME, har kjenneskap til det fra venner. Håper du får ei god helg.
ps! vindusvasktips er blogget ,-)
Moan sa…
Jeg simpelthen elsker peoner!
Disse var lekre :-)
Og så deilig garn du har kjøpt.
trinemamma sa…
Nydelige peoner og nydelig garn. Regner med at du tryller frem noe lekker av nøstene. Håper formen din stiger ytterligere :-)
gyldenkron sa…
Nydelige peoner. Jeg har bare en jeg, en som har forvillet seg inn under et tre. Ser ut som et herlig garn du har fått tak i.
Ha en flott helg
Kort og Søm sa…
Nydelige blomster, og så fint garn!
Håper du føler deg bra i helgen,
god helg!
Klem :O)
Ja det er fabelaktig Vibeke!! SÅ vakkert!!
Og så mye vakkert garn!!
Sender varme god bedrings klemmer til deg og håper du kommer deg fort fort! Jeg ønsker alt godt for deg og håper du får mye god hvile og krefter nok til litt strikking :))
Lykke til med behandlingen!!
Ønsker deg en så god helg du kan ha!!
Varme klemmer fra Lokki
Fidus sa…
Morsomt med nytt garn!
Jeg har gått til biofotonterapi i nesten et år, og formen min er så mye bedre. Tenkte på det idag da jeg støvsugde- hele underetasjen i huset- det slo meg at det var en tid hvor det å støvsuge halve stuegulvet var mer enn nok for mange dager... Jeg har riktignok vondt i hele kroppen akkurat nå, spesielt beina, og har ligget en stund, men jeg er tilstede, hodet virker og jeg klarer meg, det er ikke så vondt som det var før. Det virker som om symptomene er mildere og at jeg kommer meg fortere. Lykke til til deg også!
Sylke sa…
Peonene dine er kjempefine. Har nå endelig fått plantet en peon i hagen, den har bare en blomst, men den nyter jeg ;) (Det er den som er på den nye headeren min...)

Ønsker deg god bedring og at behandlingen virker. Det er slitsomt med slike perioder der man blir helt slått ut. Håper du får overskuddet tilbake og får kose deg med strikking!

Klem fra Sylke
Vakre peoner! Mine vil ikke blomstre - men om en 8-10 år kanskje...

Jeg fikk også Pickles-garnet mitt etter 1 dag! Trodde ikke det var mulig - det var i gamle dager at posten tok 1 dag, nå er 1 uke mer vanlig. Dessverre fikk jeg feil farge - det har aldri skjedd meg før.

Jeg har også vært helt slått ut i sommer - hele juni har bare forsvunnet ut i intet, føles det som. Det krever litt innsats å holde motivasjonen oppe i sånne perioder - gang etter gang. Men men, vi har jo fotball-VM å kose oss med, haha. Og sola skinner og himlen er blå. Jeg ønsker deg fortsatt god bedring og håper du får en finfin helg!!