Super helg!

Hvor drar man hen hvis man trenger en helg med avslapning i fredelige omgivelser, med god mat og kort reisevei?
 
IMG_1096
 
Vårt valg falt på Zen Resort  & Spa, “et japansk inspirert spahotell i villmarka” som det står på hjemmesiden. Skjønt jeg ville vel ikke kalle beliggenheten i villmarka, jeg vil heller kalle det skauen.
 
IMG_1054_edited-1
 
Skogen og vannet var i fokus, og det var store vinduer både i spisesal og oppholdsrom med denne utsikten. Også rommene hadde vinduer langs hele den ene veggen med flott utsikt til sjøen.  Atmosfæren på hele hotellet var fantastisk rolig og behagelig, akkurat som jeg håpet på. Jeg er såpass lydømfindtlig på grunn av ME at bakgrunnsmusikk nesten ville ødelagt hele oppholdet.
 
IMG_1052_edited-1
 
Maten var nydelig, og siden det var buffet så var det ikke noe problem å finne mye godt å spise selv med min diett (ikke sukker, gjær og gluten). Mulighet for å bestille lekre smoothies i baren var det også. Et stort pluss var at maten i tillegg var økologisk og at hele hotellet hadde en bærekraftig tankegang i alt fra materialvalg, bygging og til daglig drift.
 
En liten kuriositet  var at det lå små lapper på bordene der det var oppfordring om å forsyne seg etter magemål og spise opp alt på tallerkenen, forå unngå for mye avfall.
 
IMG_1137 
Spa-avdelingen var også flott med forskjellige typer badstuer og varmt- og kaldtvannskulper og muligheter for å utføre japanske baderitualer. Belysningen var dempet og pulsen senket seg med en gang man kom inn der. Svømmebassenget hadde også utsikt over sjøen og det var nesten en følelse av å svømme i selve innsjøen.  Vi prøvde ikke spabehandlingene, det var liksom nok med alt det andre.
 
IMG_1070
 
Nå tror jeg at jeg må gi meg før noen tror jeg får betalt for å reklamere for stedet. Det er mulig det allerede er for sent, men vi hadde hvertfall en utrolig flott og avslappende helg. Strikke fikk jeg nesten ikke tid til, jeg var altfor opptatt med å ta det med ro.
 
Da jeg kom tilbake på jobb i går, kom jeg på hvorfor jeg forstetter å strikke jakker utover sommeren. Det er som å gå inn i et kjøleskap! Vi holder til i den kalde delen av bygningen og ventilasjonsanlegget reguleres etter den varme delen. Det betyr at det faktisk er kaldere der nå enn vinterstid. I dag hadde jeg på Folklorejakken, men frøys likevel. Jeg trenger i grunnen leggvarmere, pulsvanter og sjal i tillegg. Så her er det bare å strikke i vei på varme plagg!
 

Kommentarer

For et fabelaktig sted! Jeg skjønner godt din begeistring! Så fint at dere hadde en slik helg. Ekstra fint at det hadde den roen som vi "sarte" og lydømfintlige sjeler trenger.

Stor klem til deg og lykke til med dine nydelig strikkerier, både de som er under arbeid og de planlagte.
Sylvia sa…
heisann
Der så det jammen deilig ut å være. Og de "drinkene" så Nam Nam ut. Fikk lyst på en nå, jeg.
Vi var på Farrisbadet Spa i høst, og der var det også deilig å være. Jeg koser meg bare med det å dra til et annet sted, og bare kose meg. Vi trenger det, alle mann!
Quiltefia sa…
Hei!! Det både så og hørtes utrolig fint ut!! Hvis det er så utrolig kaldt på jobben din, kan dere ikke klage til de som styrer varmen?? Det skal jo ikke være nødvendig å fryse inne om sommeren... AnneK:-)
Moan sa…
Høres jo bare deilig ut!
Ugla sa…
Å, dette så ut som et flott sted. Tror jeg trenger en husmorferie snart :-)
Ruth sa…
Det så lekkert og delikat ut. Jeg har aldri vært på spa jeg. Jeg tror jeg må bli misunnelig. ;)

Jeg strikker sommerklær ibomull, men gudene vet om jeg får bruk for dem. Her er det skikkelig kaldt og guffent. Måtte finne frem tykke sokker og jakker jeg også. Brrrr.
nei, så artig, har du vært der!
Det stedet har jeg lurt litt på, jeg er også på jakt etter stille steder med kjøkken med diettvilje i naturskjønne områder.

Kjempeflott vist og skrevet :D
Kort og Søm sa…
Åh..det så deilig ut...skulle gjerne hatt en helg der.

Å fryse på sommeren er jo ikke morro...så du får strikke i vei...*smiler*..

Ha en fin kveld! :O)
Anlen sa…
Å, dette såg lekkert ut! Eg vil visst gjerne dit eg også:)
Dit vil jeg! Men jeg skjønte ikke riktig hvor det er hen - fikk ikke helt inntrykk av dette på hjemmesiden heller. Rømskog? Hvor lang tid tok det sånn omtrent å reise fra Oslo?
Tror faktisk det er dit jeg skal dra på min neste bursdag...
Takk for flott tips!
mimouna sa…
Så deilig og avslappende det så ut. Godt å senke pulsen av og til.
Takk for tipset, dette ser ut til å være ett supert sted for avslapning