Gjeeesp! Her skjer det lite for tiden…

Det skjer lite her for tiden som er verdt et blogginnlegg. Det har regnet hele uka, og det har lagt en demper både på foto- og strikkelyst. Jeg liker så godt å sitte ute med strikketøyet og lydbok, det blir liksom ikke det samme innendørs.
IMG_1374
På strikkefronten er det altså lite nytt å melde. Den stripete jakken jeg hadde begynt på, måtte rekkes opp litt siden jeg hadde strikket for langt før jeg delte for ermer. Den ligger derfor nå litt i skammekroken på vent. Jeg begynte på to forskjellige skjerf, men begge ble rekket opp igjen av forskjellige årsaker. Det ene var for kronglete å strikke og det andre ble ikke så fint som forventet med det garnet jeg hadde valgt.
Nå har jeg begynt på en kort sommerjakke/bolero til femtenåringen i Wollmeise 100% i fargen Maus Alt. Så nå har jeg faktisk sommerstrikk på gang, riktignok med ullgarn men likevel sommeraktig! Det virker dessuten som det blir en del strikketid, for det blir tydeligvis mer fotball-VM på tv enn det jeg hadde forutsett her i huset. Da kan jeg like godt se på med et (hundredels) kvart øye og bruke tiden til å strikke.
IMG_1375_edited-1
Jeg har også vært så heldig å få overta et gammelt servantskap fra hytta. Det stod der da vi kjøpte hytta tidlig på 60-tallet, og jeg har tilbrakt atskillige somre med dette skapet, så vi er godt kjent. Siden jeg overtok det har det dessverre bare regnet, så utpakking av presenning har foreløpig ikke vært mulig. Et litt mer spennende bilde kommer når det blir mer varig oppholdsvær.
IMG_1376_edited-1 
Skuffen kan jeg vise fram, for den tok jeg ut før skapet ble svøpt i presenning. Det avslører at jeg har en ikke så liten pusse- og malejobb foran meg. I mellomtiden kan jeg fundere på om jeg skal beholde det gamle håndtaket til tross for at det er ødelagt og har malingflekker, eller gå for et nytt ett?
IMG_1378 
Ønsker alle en fin uke! :)

Kommentarer

Randi sa…
har du laget maskemarkørene dine selv?

Fine!
Hm, ja, sommerværet er litt deprimerende, kan man si. Jeg har to tenåringer med sommerferie i huset, det kan bli litt mye av det gode når det bare regner og regner. Men jeg er sylte forkjøla, så regnvær er helt ok for meg for øyeblikket. Satser på bedre tider neste uke :)
trinemamma sa…
Var inne og så på mønsteret til sommerjakken/boleroen. Lekkert.
Neste uke blir det fin vær og sommerstrikking. Jeg er ferdig med Olive og fikk nok garn selv om man får små panikk anfall underveis. Men da er det jo bare og shoppe litt mer :-)
Men humor og glede skaper du selv om det regner :0)))
Ja, du er en reser på den strikkingen, og så rekker du opp og starter på nytt - DET kaller jeg trøkk altså :))
Herlig servantskap du har fått hjem, med sjarmerende flekker og små feil og mangler, jeg liker slikt jeg :))
Men finfint blir det helt sikkert om du går for ny knott også!
Og du - for et herlig opphold dere hadde, DET var kost at du fikk oppleve!!
Ønsker deg en vidunderlig uke og håper været kommer til deg - og da mener jeg det været med finfin sol og akkurat passe varme:))
Stor klem fra Lokki
Quiltefia sa…
Hei!! Garnet kom igår!! Tusen takk for at du lot meg overta det!! Kjempefin farge!! Nå gleder jeg meg til å finne ut hva jeg kan strikke av det!! Det er morsomt med sånne gamle ting som skal pusses opp. Du kan prøve å finne et gammelt "nytt" beslg?? AnneK:-)