Enarmet jakke…

Jeg har tatt meg sammen og fått opp tempoet litt på strikkingen, og dermed har ett erme på Tempesten mirakuløst blitt ferdig. Enda mer mirakuløst er at jeg har festet nesten alle trådene, både foran og på ermet!

Jeg lurer på om jeg har usedvanlig lange armer, for sånn føles det når jeg strikker hvertfall. Det måtte en uendelighet av omganger til før ermet hadde akseptabel lengde. Akseptabel lengde er i de fleste tilfeller helt lang, siden jeg har så lett for å fryse på bare kroppsdeler.

Jeg har alltid hatt problemer med å strikke to like ting, derfor blir det lite sokker her i huset. Noen ganger må det til, og ved jakkestrikking er to ermer en dyd av nødvendighet. Så her er det bare å krype til korset og strikke ett uendelig langt erme til…

Som dere har jakka ganske så fin match med Klematisen som blomstrer fantastisk flott nå. Så det er ikke bare peonene som er praktfulle i hagen i disse tider.

Jeg tar sjansen på et bilde av meg selv sminkeløs og ugredd, men siden det er sånn jeg stort sett framstår så er det jo i grunnen ingen vits i å pynte på sannheten. 

Wollmeisegarnet gir veldig myke og behagelige plagg, det er heller ikke  noe problem å bruke det rett på kroppen (for meg hvertfall), så jeg tror denne jakken kan bli god på litt kjølige sommerkvelder. Hvertfall hvis den ikke blir for liten… Jeg tror jeg må strikke en skikkelig romslig jakke neste gang, for å veie opp for de trange jeg har laget i det siste.

Ha en fin uke! :)

Kommentarer

karna sa…
Kjempefint bilde av deg og så fin jakka blir. Og helt ton i ton med blomstene bak,-)
Sylke sa…
Jakka blir kjempefin, og den kler deg veldig godt :)

Klem fra Sylke
Sylvia sa…
heisann
jakka blir flott den. Og jeg håper du gidder å strikke den andre ermen også. Jeg har nemlig det samme problemet, og har faktisk 2 parløse sokker liggende, uff! Ellers er det flere påbegynte sjal og to ermer til en jakke som mangler, ja nettopp ERMER!!!
Ellers må jeg bare si at det er flott å være naturlig pen. jeg tar alltid den når jeg ikke har fått ordnet meg! Og du ER jo naturlig pen, Vibeke!!!
Herlig jakke - og flotte farger! Du må nok stå der til klematisen har blomstret av!
Ha en fin mandag!
Denne blir jo kjempebra:) Fargene er nydelige sammen!
syglad sa…
Ser ut til at jakken kommer til og bli ferdig, og den er knallfin..
Fargene er også bare herlige..

Ha en fin sommerdag :-)
Anlen sa…
Det er berre å strikke i vei, for denne blir nydeleg! Herleg farge!
trinemamma sa…
Jakken blir utrolig lekker, og vi skal heie på deg så det siste uendelig laaaange ermet blir ferdig :-)
Lekkert!! Så lekkert og for en match med klematisen!!
Nydelig er du!! Lykke til med et laaangt erme til - og med ditt tempo tipper jeg at jakken er i bruk innen juni har rundtet og blitt juli... nei du min kjære venn - strikk det ermet når det passer - finfint blir det nå i alle fall!!
Jeg er igjen imopnert over dine ferdigheter - DET skal du vite!!
Vakre sommerdager ønskes deg!!
Varm klem fra Lokki
Smarie sa…
Lekker....veldig lekker jakke i kjempeflott farge ! Lykke til med innspurten, gleder meg til å se den ferdig.
Turid sa…
Det var en fin jakke, helt utrolig fine farger. Forstår godt det der med å strikke to like ting, så for min del er det også lite produksjon av sokker. Vet det er noen som strikker begge samtidig, med to sett pinner da. Bytter hele tiden litt. Det er jo kanskje en ide.

Uansett du er nydelig og blomstene praktfulle. :-)
månestråle sa…
Oi, den blir fin. Mulig jeg må revurdere mønsteret etter å ha sett din:-)
Ha en strålende helg.