Clothilde – sjal 6 av 10 i 2010

IMG_1018_edited-1

Det sjette sjalet i alongen jeg er med på inne på Ravelry er Clothilde. Sjalet var ganske raskt og morsomt å strikke. Mønsteret er ikke så altfor vanskelig å huske, og det er ganske lett å oppdage feilstrikking underveis, så dermed var det mulig å rette opp de feilene som kom med en gang.

IMG_1026_edited-1 
Jeg har brukt Wollmeise 100% merinoull, og siden garnet er så mykt og lett regner jeg med at dette kan fungere som et sommersjal. Fargen er hvertfall sommerlig nok! Da passer jo godt at det ble ferdig nå som sommervarmen har kommet, med kjølige kvelder der det passer med et lett, lite sjal.

IMG_0970_edited-1
Garnforbruket til dette sjalet var i følge kjøkkenvekta 101 gram.

Jeg slutter ikke å forundre meg over hvilken metamorfose disse sjalene går gjennom når de blir vasket og blokket. Mønsteret folder seg ut og sjalet går liksom fra å være lite og  innadvendt til å bli stort og utadvendt. Det er like morsomt hver gang å se på forvandlingen som skjer.

IMG_0873-tile
Prosjektside på Ravelry

Ha en fortsatt fin juniuke! :-)

Kommentarer

Ruth sa…
Dette sjalet er bare LEKKERT. Det skal på pinnene omtrent omgående. Jeg har faktisk grønn Wollmeise også. Jeg var litt usikker på fargen, men etter å ha sett sjalet ditt så ser jeg jo hvor lekkert det ble. Nydelig.
Rigmor sa…
kjempe flott! Og nydelig farge. dette kommer du til å nyte ut over sommeren :)
trinemamma sa…
Nydelig sjal. Selv jeg ikke har strikket så mange er jeg også like fasinert over forvandlingen både vasking og blokking gir. Fargen er jo bare så kul :-)
Lisbeth sa…
For et flott sjal!
Judith sa…
Vakkert! Skulle ønske jeg hadde tålmodighet til å strikke hullmønster.
Moan sa…
Clothilde ble lekker!
torirot sa…
For en nydelig farge, og flotte bilder!
Så nydelig sjal! Og skikkelig sommerlig farge, helt lekkert.
heidiaa sa…
Jeg likte sjalet veldig god. Spesielt fargen. Helt nydelig.
Virkelig flott sjal! Og fine bilder! Jeg synes det er vanskelig selv å ta gode bilder av sjal. Dette mønsteret er kanonfint. Fikk lyst til å prøve det selv :-)
Quiltefia sa…
Hei!! Dette var veldig vakkert!! Du er flink!! Du ligger godt ann på alongen!?
Jeg var inne å så på det bomull/ull garnet du anbefalte!! Men jeg visste ikke hvor mye jeg måtte ha. Hvor mye kjøpte du?? Og så lurer jeg på dette Wollmeise garnet. Det er helt utsolg på alle farger, og det må være helt umulig å få kloa i?? Jeg blir så freistet til å prøve...... Morro å strikke!!! Hilsen AnneK:-)
Quiltefia sa…
Hei!! Dette var veldig vakkert!! Du er flink!! Du ligger godt ann på alongen!?
Jeg var inne å så på det bomull/ull garnet du anbefalte!! Men jeg visste ikke hvor mye jeg måtte ha. Hvor mye kjøpte du?? Og så lurer jeg på dette Wollmeise garnet. Det er helt utsolg på alle farger, og det må være helt umulig å få kloa i?? Jeg blir så freistet til å prøve...... Morro å strikke!!! Hilsen AnneK:-)
Siena sa…
Morsomt å se dette - jeg blokket min lysegrønne Clothilde i helga :) Veldig fornøyd med resultatet, det er allerede tatt i bruk!
Kort og Søm sa…
Utrolig flott sjal. Så flink du er!! :O)
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Lokki sa…
Du er helt rå - det er altså så vakkert og for et bilde!!
Nydelige kontraster - fantastisk vakkert!!
Du er en reser med de strikkepinnene! Det er så gøy at du kan glede både deg selv og alle oss andre med din skaperkraft! Fantastisk flott Vibeke!!
Ønsker deg en herlig uke videre!
Stor varm klem fra Lokki
Villblomsten sa…
Kjempeflott sjal :-)
Ha en fin dag :-)
Rigmor sa…
Sjalet ble lekkert,herlig sommerlig farge!
Bitt@mi sa…
Ååå, så nydelig:-) Har du strikket det i Frûhling? Flott sjal:-)
Ik brei sa…
I very much like your scarf. Especialy the color of it. To bad I cannot understand your blog. It seems so interesting. Happy that you put all the pictures in it. Thank you for sharing.