Liten jakkeoppdatering…


IMG_9969_edited-1 
Da er jeg godt i gang på tredje forsøk på Folklore. Faktisk så har jeg kommet lengre enn noen gang tidligere, så det lover jo godt.

Jeg er mere fornøyd med fargekombinasjonene i dette forsøket enn de tidligere, de litt heftige turkispartiene til tross. Jeg liker fargeskiftene i Norogarnet med de litt langsomme overgangene. Det er første gang jeg strikker med Noro, og jeg ble litt forundret over den store variasjonen i tykkelse dette garnet har.

Det kom også et lengre parti med mørk grå farge på nøstet, men det kuttet jeg resolutt bort. Jeg synes ikke det passet og når jeg har strevd så mye med denne så bestemte jeg meg for å ikke la meg diktere av garnet, til tross for dyr innkjøpspris.

Nå har jeg delt strikketøyet, så nå er det bare strake veien nedover med glattstrikk. Oppdatering følger etterhvert.

Ha en fin maiuke! :-)

Kommentarer

Quiltefia sa…
Hei!! Nå ser det kjempefint ut!! Morsomt mønster!! Jeg blir så glad når noen legger ut det de ikke er så fornøyde med!! Måtte se på de to forsøkene du hadde gjort!! Lykke til!! AnneK:-)
Sylke sa…
Det blir jo fint! Liker det turkise innslaget, jeg :)

Ha en god natt! Klem, Sylke
karin sa…
Oj, oj, dette blir en kjempefin genser, jeg gleder meg til å se det ferdige resultatet!
Smarie sa…
Denne blir lekker ;o) Gleder meg til sluttresultat ;o) Ha en flott dag!
Moan sa…
Ser ut som fargene er mer samstemte.
Gleder mer til fortsettelsen :-)
Ha en fin uke!
Bodil sa…
Det blir nok ei flott jakke. Fine fargar, og fin fasong. Ynskjer deg ei fin veke :)
Frk. Chilli sa…
Den blir knallfin:) Og igjen, all ære til deg som ikke har gitt opp. Jeg hadde aldri klart å gjøre det du har gjort, min hadde vært begravd i hagen for lengst;) Men gleder meg til du er ferdig så vi kan starte på Honnigbia:))))
Merete sa…
Den bliver rigtig fin, din trøje. Måske skulle man selv gøre forsøget på et tidspunkt?!
Torunn sa…
Wow!! Så flott den blir! Blir spennande å sjå den ferdig. Ønskjer deg ei fin veke.
Sylvia sa…
Heisann.
Jakken blir kjempefin, den. Alle gode ting er tre, vet du.
Kanskje det blir fint med knapper i forskjellige farger, som tar opp fargene på bærestykket??