Hvorfor er nye strikkeprosjekter morsommere?

Ja, hvorfor fortoner det seg morsommere å starte på nye strikkeprosjekter enn å fullføre de som er påbegynt?

IMG_0352_edited-1 
I teorien skulle en jo tro det var morsommere å fullføre det som er nesten ferdig, enn å begynne på noe som ikke blir ferdig på lenge? Kanskje det kommer av at det jeg holder på med ikke blir helt som jeg har tenkt, og ikke like vellykket som planlagt ? Mens det som ikke er påbegynt fortoner seg som noe som kan bli tilnærmet perfekt i ferdig tilstand?

Jeg er ikke sikker, men jeg er ganske sikker på at jeg begynner å bli fryktelig lei av å strikke på Folklore-jakken. Jeg har en mistanke om at det kommer av at den antaglig blir i trangeste laget og at jeg i tillegg har strikket den første armen for trang også. Jeg hadde planer om å rekke opp armen og strikke den pånytt. Nå innser jeg at faren for at den da blir en ufo (uferdig objekt) er så stor at jeg satser på at den utvider seg ved blokking og strekking etter vask.

IMG_0348_edited-1 
Nå har jeg andre ting jeg har mer lyst til å begynne på, som denne toppen jeg har bestilt både garn og mønster til fra Geilsk.  Litt sommerlig strikk frister nå, for selv om våren har vært kald, så må det jo bli varmere snart? Da kan jeg jo ikke vente allverdens tid med å starte på denne eller hva?

IMG_9736_edited-1-1 
Også er det disse Wollmeise-nøstene som ligger og venter. De har jeg sterk mistanke om at venter på å bli en Honeybee-cardigan. En lett jakke hadde vært helt perfekt å hatt på jobben, der air condition anlegget sørger for en (alt for) kjølig innetemperatur i sommerhalvåret.

 

IMG_9229_1_edited-2 

I tillegg er jeg jo med på utfordringen om å strikke ti sjal i 2010 på Ravelry. Det forplikter jo litt, og da tenkte jeg jo at dette nøstet Wollmeise Frühling ville gi et vårlig og fint sjal.

Planene er mange, og overgår strikketiden i høyeste grad. I tillegg kommer det stadig flere prosjekter til. Hekling skulle jeg jo prøvd meg på også, men når skal jeg få tid til det?

IMG_0352_edited-1

 

Men, jeg har bestemt meg for å være standhaftig. Ingen nye prosjekter skal startes før Folklore er ferdigstrikket!  Så da får jeg ikke kaste bort tiden, men strikke i vei så jeg kan starte på neste prosjekt!

 

 

Ha en fin helg alle sammen!

Kommentarer

Hanna sa…
Av og til blir jeg grenseløst lei halvferdige arbeidere. Da begynner jeg i en ende , har et nytt fristende prosjekt som belønning innimellom. Ufattelig deilig å ha " tomme" kurver avog til! Varer ikke lenge...;-)
Jeg øvestrikker på det engelske sjalet: der står at man trenger noen metallgreier til å spenne det opp til slutt + t- nåler. Har du brukt det? Jeg er svak for spesialutstyr....men kan jeg bruke noe jeg har, er det best for lommeboken;-)
God helg!
Sylke sa…
Det er nok lurt å fullføre det du holder på med, ja... ;) Lykke til, og hvis det ikke passer, kan du jo gi det bort til en som det passer for...

Ha en god helg, klem
Elisabeth sa…
Prosjektet du holder på med ser jo bare lekkert ut. Nydelige farger. Du må bare gjøre det ferdig først selv om andre ting frister :)
Må si jeg er veldig imponert over din viljestyrke. Jeg begynner stadig på noe nytt, og tør ikke telle hvor mange ufo-er jeg har på gang en gang. Men men, det er jo gøy å strikke uansett, og jeg lever i troen om at alt blir nok ferdig en gang, før eller siden.
Lykke til med Folkloren, og ha en fin 17. mai!
Lokki sa…
Vet du det der tror jeg du har så rett i, men sannelig er du standhaftig som skal fullføre, ja det må jeg virkelig si!! Heia deg Vibeke!!
Herlig med sommerlig garn, og den toppen så nydelig ut ❥❥❥
Synes du er makaløs flink til å strikke! - og du hekle, det kan du sikkert prøve når høsten kommer :)) noe må man jo utsette :))
Jeg er skikkelig imponert over dine ferdigheter, det er sabla gøy og se, også blir resultatene dine SÅ nydelige!!
Sender en stro klem for å støtte deg på veien i å ferdiggjøre jakken!!
Ha en strålende helg og 17.mai :))
Klem Lokki
Ruth sa…
Du har det sånn du også ja. Jeg lurer litt på meg selv noen ganger - når jeg tenker på hva jeg skal strikke før jeg sovner om kvelden. :)

Jeg prøver virkelig å bli ferdig med det jeg strikket, men ofte er jeg da så lei av det at jeg ikke orker se på det på veldig lenge. Kanskje ting bare har godt av å vente litt i kurven.

Has en fin 17Mai.
Hanna sa…
Jeg har stor tro på modningstid for det meste. Inkludert håndarbeid;-)
Moan sa…
Det er merkelig hvordan det fungerer, det derre med nye prosjekt :-)
Men moro er det, lell!
Turid sa…
Hei, kjenner meg så godt igjen i dette. Men det er vel kanskje slik at noen ganger må man presse seg litt. Du skal se at den blir fin, ser ihvertfall veldig spennende ut i farger og mønster.
Judith sa…
Det lyder så kjent!
Selv holder jeg på å fullføre en kjedlig tunika, resultatet er at jeg nesten ikke strikker for tida. Så jeg er veldig imponert over at du virkelig fullfører. Stå på.
LIVE sa…
Kjenner meg godt igjen. Må av og til ha hvile-prosjekter, noe som enten er lite eller med megapinner, slik at det fullføres på et pr uker maks. Er midt i et litt større hvile-prosjekt nå, for jeg vurderer å rekke opp hele hovedprosjektet, redd for at det er for lite.

Nydelig prosjekt, blir sikkert kjempe bra tilslutt.
Bebiane sa…
Du kommer ikke til at kede dig, lækre garner du har. Er man strikker, så elsker man at begynde på noget nyt.
Frk.Badegakk sa…
Skjønner frustrasjonen din. Jeg ryker stadig vekk på den samme smellen hva multiprosjekter angår. Håper du klarer å være standhaftig, for jeg gleder meg sånn til å se jakka ferdig!!!!=D