Anne på landet-gryteklut og en award

Jeg har som så mange andre beundret de fine gryteklutene Anne har laget, og for ikke så lenge siden la hun ut oppskrift på disse på bloggen sin til glede for mange.

Da jeg i tillegg vant bomullsgarn i fine blånyanser i blogglotteriet  Anne arrangerte, fant jeg ut at jeg skulle forsøke meg på gryteklutene jeg også. Som jeg har skrevet tidligere har jeg ikke all verdens hekleerfaring, men oppskriften var godt forklart så da gikk det på et vis.

IMG_0864_edited-1 

Jeg plundret litt med taggene, og gjorde de litt forskjellige hver gang. Overgangene i starten har heller ikke blitt helt bra, men jeg liker helhetsinntrykket på denne grytekluten veldig godt. Jeg har også bestemt meg for at det  er for slitsomt å bruke tiden på å være perfeksjonist og at “bra nok” er et fint begrep. Denne er bra nok og da er det “bare” en forside og to baksider igjen før disse er ferdig.

award25[2] Jeg har også fått en award fra Gyldenkron og Emme. Tusen takk for det, det er veldig hyggelig! Jeg har ikke vært like flink til å blogge alle  awarder jeg har fått, men jeg setter veldig stor pris på  de likevel!
Reglene er som følger:
- Kopier awarden inn på din blogg for å vise at du har mottatt den
- Takk og link til den som har sendt den til deg
- Link til 7 andre bloggere og spre glede
- Fortell 7 ting om deg selv

Det er en del som har fått denne awarden, så jeg velger å ikke gi den til noen spesielle, men til alle som er innom!

Så var det syv ting om meg selv, med fare for å gjenta ting jeg har skrevet tidligere:

  1. For ca halvannet år siden tok jeg opp strikkepinnene igjen for å strikke Kragejakken fra Nøstebarn. Etterhvert som jeg har oppdaget Hobbyboden, Ravelry og alle hobbybloggene har jeg fått tonnevis med inspirasjon og det hele har det bare eskalert. Jeg strikker nå nesten i hver ledige stund og bruker en del penger på garn.
  2. Jeg er veldig glad i naturmaterialer og  i ullens gode egenskaper. Unngår så godt jeg kan garn, stoffer og klær med syntetiske innslag.
  3. Jeg er også veldig glad i skog og natur og synes en skogstur gir ro i sjelen.
  4. Er ingen stor kaffedrikker, foretrekker te eller kokt vann med en sitronskive (det er faktisk veldig godt!)
  5. Jeg jobber for tiden redusert siden jeg har ME. Har nylig begynt på behandling på Lillestrøm helseklinikk hvor jeg får helhetlig behandling, så jeg er forsiktig optimist.
  6. På grunn av denne behandlingen går jeg nå på en streng diett uten sukker, gluten og gjær. Det går ganske greit, men jeg har foreløpig ikke funnet noen god erstatning for lørdagspizzaen!
  7. Jeg har etter som årene har fart avsted, gått fra å være B-menneske til å bli A. Foretrekker nå  å legge meg ikke så lenge etter kl 22 og våkner gjerne i sekstiden (eller før"!). Føler meg litt som en gammel dame på grunn av dette.

Puh! Det satt litt langt inne å finne ut av syv ting!

Ha en fin maihelg alle sammen!

IMG_0867_edited-1

Kommentarer

Lokki sa…
Det du ikke kan tror jeg ikke er verdt å kunne - for en gryteklut!!! Ja hun Anne på landet er helt rå - hun lager de nydligste grytekluter, men du har sannelig fått sveiv på den der Vibeke!! Gratulere med Award - det er så fortjen og det er så gøy å lese om deg!
Jeg håper behandlingen fører frem!! Skal ha sansene oppe for alternativer til lørdagspizzaen - :)))
Ønsker deg en strålende helg!!
Stor varm klem fra Lokki
Vibbedille sa…
De grytelappene skaleg og strikke-knallfine!!

KOOOS deg og ha en herlig MGP lørdag

klem Vibbedille ;))
Merete sa…
Tusind tak - endnu engang har du inspireret mig!
amylin sa…
Flott gryeklut! Kos deg i kveld.
sissels sa…
Råtøff gryteklut - må lære meg å hekle skikkelig jeg også.
Gratulerer med award. Jeg har diagnosen ME, og spiser så og si helt glutenfritt- også lørdagspizza! Send meg e- mailadr di, så sender jeg deg oppskrift :o)
Ha en fortreffelig søndag, hilsen fra Elin (eos77@live.no)
Sylvia sa…
Jammen ble den fin, grytekluten din, Vibeke. Selv om den er blå (du vet, jeg og blått ;) ) likte jeg fargesammensetningene du hadde på den.
Nå har jeg begynt på noe nytt hver dag, og gjør ingenting ferdig. Jeg skjønner det bare ikke........Må ta meg sammen.
Grytekluten ble helt utmerket! Og du behøver jo ikke lage to like - det gjør aldri jeg mer, det blir for kjedelig.
"Godt nok" er en veldig fin innstilling! Jeg har kommet inn i en loop der jeg ikke blir fornøyd om det jeg lager ikke blir "perfekt" (så bra som jeg kan få det til i hvert fall), og det er jo bare tull. Mye opprekking og mye som aldri blir ferdig, fordi jeg ikke er fornøyd. Jeg jobber virkelig med meg selv der. Og det går da heldigvis fremover...
Ha en finfin uke!
Hanne sa…
Så skjønn gryteklut! Mye arbeid i den.
Jeg håper Lillestrømklinikken kan hjelpe, jeg har selv lest en del om den, og teller på knappene om det er noe jeg også skal prøve.
toja sa…
Flotte grytekluter i skjønne farger!
Bitt@mi sa…
Takk for koselig kommentar på Olive'n min:-)
Nydelig gryteklut, og i fine avstemte farger. Har sett disse flere plasser, og de er virkelig dekorative.
Ha ei super uke!