Sjal #5 av 10 i 2010

IMG_9675_edited-2 IMG_9668_edited-1

Sjal nummer fem er ferdigstilt og denne gangen ble det et lettstrikket og relativt lite sjal. Sjalet heter Calais-shawl og mønsteret er gratis.

Jeg likte å strikke dette sjalet fordi jeg for en gangs skyld klarte å huske mønsterrepetisjonene med en gang, og slapp derfor å sjekke mønsterkartet hele tiden. Mønsteret er også velskrevet og enkelt å forstå.

Siden sjalet er ganske lite, tok det heller ikke så lang tid å strikke det.  At en del av strikketiden foregikk utendørs i sola med lydbok på øret var også et stort pluss.

IMG_9679_edited-1 IMG_9671_edited-1

Sjalet er strikket i samme garn som Olive-genseren min, og tanken var at det skal kunne brukes sammen.  Datteren har vært snill og stilt opp som modell for meg i dag.

Mønster: Calais sjal
Garn: Wollmeise Amethyst dark
Pinnestr: 4
Garnforbuk: ca 90 gram
Prosjektside på Ravelry

Kommentarer

Kjempefint:) Jeg har det på lista mi og nå takket være deg;)
Gleder meg til å se fortsettelsen på Linnea`n.
Lenedyret sa…
Flott sjal og flott farge :D
Smarie sa…
Wow ...aldeles nydelig sjal og kjempelekker farge ;o)))
Ruth sa…
Griselekkert!! Sånn vil jeg ha også. Jeg tror til o gmed jeg har noe garn som passer. Så takk for tipset. men her blir det nok ikke strikket i solveggen nei. Det pøsregner ute og det er meldt sne!

Ha en flott uke.
torirot sa…
Nydelig farge og mønster! Og fine bilder :-)
trinemamma sa…
Kjempefint sjal. Helt utrolig nydelig farge
Ha en god strikkende uke :-)
Rigmor sa…
kjempe flott! Nydelig farge!
Bebiane sa…
Tillykke med et meget smukt sjal, farven er jo helt fantastisk. En fornøjelse at strikke sjaler ikke?
Bodil sa…
Så vakkert sjal, og for ein lekker farge :)
Sylke sa…
Det ble et nydelig sjal, og det virker lett og behagelig å ha på!

Klem fra meg :)
Merete sa…
Hvor er det nogle fine sjaler, du strikker.
Nydelig sjal i nydelig farge - og flott fotomodell!
Ha en fin uke!
Lokki sa…
Du er helt rå på de sjalene, de blir helt nydelige altså!
Og gratulerer med flott premie, SÅ moro at du vant :))
For et nydelig bilde av de vakre hvitveisene du har tatt, vårlig skjønnhet - ja det er bloggen din det Vibeke!
Ønsker deg en knakende god uke!
Klem lokki
LivM sa…
Nydelig sjal du har strikket. En har jo behov for både små og store sjal, Flott fotomodell også!
Felisi sa…
Lekkert sjal i herlig farge!
Det er alltid en fordel å slippe og sitte med nesa i oppskriften mens man strikker, særlig når man kan sitte ute og strikke. Jeg er ikke så lite misunnelig, for utenfor mine vinduer snør det... *grrr*