Nytt stash!

Først vil jeg si at jeg synes det er veldig hyggelig at så mange likte champagne-tradisjonen vår! Kopier gjerne idéen, det er all grunn til å feire etter å ha sittet inne i mørke stuer i månedsvis!
IMG_9551_edited-1 
Så til det nye stashet, og denne gangen er det heklenåler. Kjøpt på Ebay - under tollgrensen til og med. Nå kan man jo lure på hva i all verden jeg skal med alle disse heklenålene? Det er ikke uten grunn at heklede gjenstander har glimret med sitt fravær på denne bloggen. Jeg hekler faktisk så og si aldri!
Det ligger faktisk en tanke eller to bak. Det jeg har tenkt ersom så: at “godt redskap er halve arbeidet” og jeg har også tenkt litt på ordtaket: “Har man klave får man ku”. For å oppsummere er tanken den at med så fine heklenåler kommer jeg til å hekle som bare det og trylle fram den ene flotte tingen etter den andre.  Riktignok glemmer jeg hvordan de forskjellige maskene skal lages mellom de sjeldne gangene jeg hekler, men jeg har jo en fin gammel heklebok der alt sånt står.

Det er jo mulig å lage så utrolig mye fint og jeg har sett så mye som jeg har lyst til å lage rundt omkring på andre blogger. Både Sefta Hom Design og Lystreif har lagt ut flere hekleoppskrifter. Jeg har veldig lyst til å hekle et  bølgeteppe, men jeg tror jeg skal besinne meg og heller starte med et mindre prosjekt, som de fine heklelappene inne hos Lysstreif.

Jeg har stor tro på at det blir morsommer å hekle med ordentlige heklenåler. Fra før har jeg kun to hvorav dene ene er av plast. Da regner jeg ikke med de to jeg har arvet som må være beregnet på tråd tynnere enn sytråd, jeg ser knapt nok hodene på dem!
IMG_9550_edited-1 
Før jeg tar fatt på min nye heklekarriere, skal jeg være standhaftig og strikke ferdig denne enarmede genseren. Bortsett fra at det er forskjell på de to garnnøstene jeg har brukt, tror jeg denne blir fin når den blir ferdig. Opplysninger om garn og mønster følger når den er ferdigstilt.


Ha en fin dag!

Kommentarer

Wenche/chawo sa…
Genseren ser flott ut.Gleder meg til å se hva du tryller frem med de nye heklenålene dine også.
Snuppesnella sa…
Det skal ikke stå på at du ikke har utstyr til å hekle med iallefall !
Lykke til ! Flotte heklenåler !
Lokki sa…
Det er klokt og ikke undervurdere viktigheten av bra utstyr, og med dine garnferdigheter, og med flotte oppskrifter fra bla Lysstreif, vil nok dette resultere i fremtidige drømmeinnlegg!!
Genseren din blir forøvrig lekker, herlig med den komplimentære fargen, det aner meg at det ikke er tilfeldig!
Super effekt, du er nå flink du Vibeke!
Og for en nydelig header du har laget, herlig blomstrende!!
Og så må jeg takke for flott mascara tips! Den har ikke jeg fått med meg at eksisterer, men du for et flott alternativ!! For vannfast sitter noe mer fast... kan du si...
Ønsker deg en herlig onsdag!
Varm klem fra Lokki
Frk. Chilli sa…
Jeg venter på samme heklenåler som du viser her:) Satser på at det blir mere hekling i heimen her og da:) Og jeg er fremdeles dønn forelsket i fargene du bruker i Oliven din. Det er neeesten så jeg har lyst å strikke en til og bruke enter Ballerina eller Lavendelen min:) Gleder meg til å se den med to hele armer. Ha en fortsatt herlig dag:)
Smarie sa…
Flott genser, elsker fargen ;o) Og blir spennende å se hva du tryller frem med heklenålene dine ;o)))
Det er alltid fint å starte i rikig ende. Og det å anskaffe verktøy førs er lurt!!
Genseren blir kjempfin, nygelige farger! Rett og slett til å bli glad av.
Ha en fin dag!
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Rigmor sa…
så super heldig med så mange heklenåler, til under toll også!! Du får nok tryllet fremm noe flott med de!!!
Det blir en flott genser, gleder meg til å se den ferdig!
Ha en flott onsdag!
Moan sa…
Aha! Er det slik det forholder seg?
Da forstår jeg hvorfor det ikke blir heklet så mye her i huset heller!
Disse ser jo gode ut å holde i; endelig en fornuftig sjel som har forbarmet seg over heklere (sikkert en hekler selv, denne oppfinneren).
HA EN FABELAKTIG STRIKKEKVELD.
Sånne heklenåler har jeg også, og de kan absolutt anbefales. Nå blir det ikke nødvendigvis MORSOMMERE å hekle med dem - de er jo så stygge som bare det - men du vil få mindre vondt i hånda og armen når du blir bitt av heklebasillen og hekler i timevis. En vanlig tynn heklenål må du klamre deg til, men her kan du ha et litt løsere grep. Og hekling er morsomt! Jeg driver akkurat og hekler grytekluter. Skal du ha bomullsgarn, anbefaler jeg Bogerud - de har Gjestal bomull i masse fine farger til en rimelig penge.
Og det skal bli spennende å se genseren ferdig! Fargene er helt perfekte!
Lappeline sa…
Jeg kan fortelle at denne helkenålen er bare helt super.
Jeg klarer ikke bruke noe annet lengre.
Ha en fin kveld

klem
Moan sa…
PS:det er noe til deg på bloggen min... :-)
trinemamma sa…
Heklenålene er supre å hekle med, så du kan glede deg. Genseren blir bar så utrolig lekker.
Sylke sa…
Genseren din blir kjempefin :)

Så bra med gode heklenåler! Så fort som du strikker, er du vel snart i gang med hekleprosjektene! Lykke til, og kos deg :)

Klem
Anlen sa…
No blir det sving på sakene, veit du:) Gensaren ser verkeleg flott ut, den må du bli ferdig med!
Sylvia sa…
Så skjønn genseren din blir!! jeg elsker fargene på den.
Grattis med det flotte hekleutstyret! jeg er eier av 2 slike heklenåler, og skulle gjerne hatt fler (men tør ikke kjøpe på nett.....)
Å hekle er bare så gøy! Og man blir fort hekta. jeg håper du prøver, for du har verdens beste heklenåler du kan bruke.
Gamleheksa sa…
Lykke til med heklinga :) Ingenting å si på utstyret nå. Disse heklenålene er iallefall gode å bruke. Har bare en sånn, men den er jeg god venn med ;)
Skautrollet sa…
Liker godt fasongen på denne genseren. Fine farger også forresten..
Torilpia sa…
Alt blir så mye gøyere når man har skikkelig utstyr :o) Lykke til med hekleprosjekt :o)

Genseren din blir nok flott .. ser slik ut i alle fall .. :o)

Artig med champagnekos ute .. tenk hadde jeg lest dette før påske skulle jammen jeg åpnet den flaska som alltid ligger til kjøling der vi var i påska .. vi grillet jo og greier :o)

Håper dere får ei super helg - klemmer :o)