Her også!

Nå har jeg sett så mange fine og vårlige blogginnlegg, så da må jeg bekrefte at det er vår på denne bloggen også! Riktig så fin og varm vår også, som kom litt plutselig og overraskende.  Noe som i grunnen er helt utrolig når den er så etterlengtet som i år.

Jeg ble i hvertfall litt overrasket, for jeg har liksom grodd fast i den varme vinterjakka og støvlettene, for ikke snakke om ullue og votter. Plutselig var disse klærne helt ubrukelig og skap og hyller måtte gjennomletes etter mer passende gevanter.

Hagen var tydeligvis litt uforberedt også, for under den bortsmeltede snøen (og stikkende over også) lå en stor mengde visne staudekvister fra i fjor. Det er langt fra noen prakthage som åpenbarte seg med andre ord, og helgen har dermed gått med til opprydning og beskjæring. Hagemøblene erogså  kommet på plass, så nå kan våren bare fortsette.

page
I dag er det visst flere som er ute og nyter vårsola. En gjeng asfaltskjærere koser seg ute på veien her og lager et øredøvende bråk. Litt skuffet betrakter jeg derfor sola innenfra og håper de snart skal bli lei og gå hjem.

Nå har jeg fått en kommentar på at  asfaltskjærere er kanskje kan forveksles med en fuglesort og det må jeg på det sterkeste dementere. Det er ikke en type skjærer, derimot er det anleggsarbeidere som skjærer seg gjennom asfalten med dertil egnet asfaltskjærer med veldig mye lyd.

Strikkeprosjektet på bilde er et lite sjal jeg har begynt med i samme garnet som jeg strikket Olive-genseren med i innlegget under. Siden jeg hadde ganske mye igjen av garnnøstet bestemte jeg meg for å strikke noe å ha i halsen som passer til. Oppskriften er gratis og den kan du finne her.

Nå har de visst gitt opp å bråke utenfor her så da iler jeg ut med lydbok på ipoden og strikketøyet under armen.

Ha en strålende vårdag/kveld! :)

Kommentarer

Så fine vårlige bilder! Fresh og vårfin er du også! Lurt med lydbok på Ipod, det burde jeg nesten ønske meg..
Skjerfet blir nydelig og fargen er makeløs!
Etter litt ekstra lesing skjønte jeg at asfalskjærerere ikke var fugler også,- bra at de endelig ble stille! En dag med treg oppfattelse kan føre til så mangt..
Ha en riktig fin dag!
Kort og Søm sa…
Ja, det er godt med vår nå!
Den har vært etterlengte gitt.. :o)

Ha en fin kveld!

Ps. veldig fin farge på I-pod`en din...*smiler*...
Sylke sa…
Det hadde vært noe - en fugl ved navn "asfaltskjære" - som skjærer opp asfalten - noe for en skrekkfilm kanskje ??? ;)

Ha en (mer lydløs) vårdag i morgen :)

Klem fra meg!
Sylke sa…
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Lokki sa…
Så godt du fikk kost deg i vårværet til slutt, jeg forstår godt hvor slitsom den lyden kan være!!
Herlig bildecollage, kjempefint, vårlig og vakkert!!
Og så stilig det blir med et snertent lite sjal matchene til genseren!
Gleder meg til å se resultatet :))
Ha en strålende uke videre Vibeke!
Klem Lokki
Rigmor sa…
deilig med vår :) Ser trivelig ut på trappen :)
Hm - flere enn meg som fikk skrekkfilm-assosiasjoner ser jeg... ser ut som du har en herlig uteplass!
Bitt@mi sa…
Hei!
Det blir fint med et lite sjal til Oliven - den er jo ganske åpen i halsen. Det skal jeg også vurdere:-) Må spørre deg; jeg elsker Clover heklenåler, og har nå vært inne på Ebay og kikket. Der var det jo mye å velge i. Kan du sende meg linken til den selgeren du kjøpte fra? Skulle gjerne hatt et sånt sett jeg også, og aller helst under tollgrensen:-)

Og ennå en gang - Oliv'en din er nydelig:-)

Ha en flott ny vårlig dag!
Torunn sa…
Så flotte vårbileter!! Ha ei fin veke!
Torilpia sa…
Huff ja .. de "fuglene" der lager et besettende leven .. hihi ..

Godt å ha ryddet opp i hagen .. det har ikke jeg gjort enda .. men så ligger det også en god del snø her da ... men må innrømme at det er fullt mulig å begynne litt etter litt .. meeeeen .. finner vel på en unnskyldning enn så lenge .. :o)

Koselig med lydbok på ipoden og kose seg i solveggen med strikketøy .. håper du får mange sånne dager :o)

Ha ei fortsatt flott uke - klemmer!