Ferdig Olive!

 IMG_9553_edited-1
Da er genseren min ferdig! Denne ble jeg veldig fornøyd med, jeg synes fasongen er kledelig og fargen er fin. Det siste er ikke så rart kanskje, siden lilla er en av yndlingsfargene mine.

Selv om garnet er ganske tynt, synes jeg genseren var relativt rask og grei og strikke. Alle rettmaskene var sikkert litt av årsaken til det.

Etter vask ble genseren mykere og de fleste av mine strikkeujevnheter forsvant. Ikke nok med det, men de litt for korte armen ble også passe etter vask.  Det er jo nesten for godt til å være sant.

IMG_9555_edited-4 
Hvis jeg er like fornøyd etter en tids bruk, kan det hende det blir flere av denne!

Mønster: Olive
Garn: Wollmeise 100% superwash, Amethyst dark og Frühling
Pinner: 2,5 til rillekanten og 3,5 til glattstrikk
Prosjektside på Ravelry

Ønsker alle som er innom en strålende helg! (med mye sol)

Kommentarer

Maria sa…
Se der ja, den ble kjempe fin.
Riktig god helg til deg og dine.
Mariann sa…
Den genseren er bare så kjempefin - vil ha vil ha vil ha - har du hørt den før.

Riktig god helg.
Frk. Chilli sa…
Gratulerer med ferdig Olive Vibeke :) Den ble kanonlekker og den sitter som et skudd!!!
Gleeeder meg ennå mere til å få ferdig min nå. Ha en herlig helg:)
Ruth sa…
Den ble skikkelig lekker og fagene er bare knall. Jeg tror jeg må ta en tenke litt mnere, det er mulig jeg også må strikke den der. :)

Ha en super helg.
Hanne sa…
wow og gosh og alt det på samme tid, den ble RÅÅÅÅÅ fiiiin. Jeg vil også ha en slik :P Kjenner jeg blir en smule sjalu faktisk. Utrolig lekker. Elsker fargen.
Rigmor sa…
nydelig genser!!!!! Passet deg jo perfekt!
Ha en super helg!
Smarie sa…
Kjempelekker ;o) Og en nyyyydelig farge ! Ha en flott helg!
Bodil sa…
Den vart kjempelekker, og så fint du kledde den :) Ha ei fin helg :)
Hanne sa…
Guri meg, så lekker, og så godt du kler den. Kjempekoselig å se bilde av deg :)
God helg.
Jane sa…
Den er utrolig fin! Jeg er sikker på du bliver så glad for den, at du må strikke en mere :-)
Du ønskes god helg!
Wenche/chawo sa…
Genseren ble kjempefin og for noen herlige farger ,du har valgt å strikke den i.
Sylke sa…
For en flott genser, og jammen ble du fort ferdig!

Ønsker deg en god helg,
klem!
Judith sa…
Trenger bare et ord for å kommentere denne: Nydelig!
Denne var jo helt perfekt! Fargen og fasongen og alt sammen.
Men er det sant at Isagers mønster er så fulle av uklarheter og feil? Jeg har lest om det og kvier meg derfor for å prøve.
Ha en finfin helg!
Kort og Søm sa…
Kjempe fin genser! :o)
Du må holde utkikk etter postmannen i begynnelsen av neste uke...*smiler*...
(rakk ikke innom postkontoret denne uken :O)

God lørdag,
klem Fredrikke :o)
Anonym sa…
Så fin genser :) du er kjempeflink
klem Idunn <3
amylin sa…
Den ble utrolig flott!
Siena sa…
Den ble kjempefin til deg! Jeg har likt denne lenge, men ikke turt å strikke genser til meg selv i så tynt garn. Clover-heklenålene er supre, jeg kjøpte et helt sett etter å ha prøvd en av dem - det blir garantert mer hekling fremover!
(herlig sjampanje-tradisjon, tror jeg må adoptere den :)
Nydelig genser, likte både fargen og fasongen godt. Det ligger en award til deg på bloggen min. Du har en fin blogg!
Sylvia sa…
Grattis med enda et vellykket strikkeprodukt! Den er rålekker, og så fin du er i den.
Nå er jeg lei av alle disse småprosjektene mine, og er ignag igjen med noe større.
Ha en super helg, Vibeke.
IngridJR sa…
Denne ble utrolig fin! Tror jammen den må legges i prosjektventelista mi:)
Lokki sa…
Ja den ble råfin!!
Også så gøy at en vask gjorde underverker!!
Resultatet ble supert og den er SÅ fin på deg!!
Virkelig kledelig!!
Gratulerer med ny selvstrikket genser :))
Ønsker deg en nydelig søndag!
Varm klem fra Lokki
Bebiane sa…
Hold fast, hvor er Olive smuk i de farver du har valgt. Fortsat god søndag.