Det er ikke alltid alt går etter planen…

Det er ikke alle prosjekter som blir like vellykkede i praksis, selv om idéene virket bra. Nå har jeg tre strikkeprosjekter på gang, og jeg er  i tvil om noen av de fortsatt skal ha livets rett.

IMG_9686_edited-1

Det sist påbegynte er denne jakken: Linnea all grown up. Da jeg delte for ermer oppdaget jeg at denne jakke ikke bare var voksen, men forvokst. Den var alt for stor, noe jeg også hadde vage mistanker om da jeg strevde meg rundt i de endeløse omgangene før deling. Dette til tross for at jeg faktisk hadde strikket prøvelapp etter alle kunstens regler.

Jeg synes også denne jakken var veldig tidkrevende å strikke med mye vrangmasker og falsk fletting. Det var derfor ikke så vanskelig valg å sende denne tilbake på garnnøstene igjen.

Det er forresten utrolig så lang tid det tar å rekke opp noe som er strikket med dobbelt garn! Jeg måtte hele tiden passe på at de to nøstene ikke floket seg i hverandre og nøste opp parallelt hele tiden!

IMG_9581-1

Neste tvilstilfelle er Muir-skjerfet. Garnet jeg strikker med er kjempetynt og det har derfor vaset seg til i en skikkelig stor floke. Etter langvarige forsøk på å løsne på knutene uten hell måtte jeg ty til saksen og klippe bort ugreiene. Dermed har dette skjerfet havnet i skammekroken en stund.

Skjerfet ser helt nydelig ut ferdig, så jeg kunne ønske at jeg fikk ferdigstilt det. Men, så er det et eller annet med meg og skjerf. Jeg går så fort lei, og jeg tror det er fordi det skjer for lite – det går bare rett oppover i det uendelige.

Jeg synes tydeligvis sjal er morsommere, enda det blir endeløse omganger på slutten. Sjalene mine blir i hvertfall ferdige, så kanskje jeg skal lage et sjal av dette garnet isteden?

IMG_8613_edited-1

Det siste tvilprosjektet mitt er ikke så uventet, nok et skjerf. Her har jeg kommet ganske langt, men synes ikke fargeforskjellene i garnet blir fine i dette mønsteret. Jeg synes det ser rotete ut og har derfor gått lei. Dette kommer jeg nok ganske sikkert til å rekke opp igjen.

Det ser vel egentlig ut som ingen av strikkeprosjektene kommer til å bli ferdige, så da er det bare å gå i tenkeboksen for å pønske ut nye prosjekter. Kanskje er det omsider  på tide å ta fram heklenålene som fortsatt ligger pent i innpakningspapiret sitt?

Ha en fortsatt fin dag! :-)

Kommentarer

Rigmor sa…
så dumt at linnea ikke passet, og at du ikke syns den var noe. Jeg likte den veldig godt, men vi er ikke alle like. Og det finnes jo så mange andre flotte jakker der ute også! Lykke til med de to andre prosjektene også! Dumt å ikke bli helt fornøyd! Men plutselig blir det en løsning på det også skal du se :)
ha en super dag!
medina sa…
Så trasig når det meste går skeis. Ligger jo mye jobb bak. Men jeg syns skjerfet ditt blir nydelig og hadde ikke rekt det opp hvis det var mitt.
trinemamma sa…
Linneaen ser på bildet veldig lekker ut, men erden forvokst så er den det. Synes det var veldig synd. Du skal se at det neste prosjektet blir bare helt knall!!
Hei!
Kjenner meg så veldig igjen... :O)
halvparten av det jeg begynner på blir aldri ferdig(helt sant!)
Leit at den jakken ikke passet, likte mønstret i den, og det skjerfet så også veldig spennnede ut. Enig med deg at det flerfargede garn ikke passet så godt til mønsteret. Jeg syns nesten aldri at flerfarget garn paser til sånn type mønster... :O)

Ønsker deg en fortsatt fin dag!
Sylke sa…
Det er alltid kjedelig å måtte rekke opp noe, men det er jo ikke vits i å fortsette hvis det ikke passer! Når det gjelder garn med fargeforløp, tar det ofte litt tid før man finner ut hva som ser best ut.

Kan bare oppfordre deg til å ta i bruk heklenålene ;)

Klem
Ja sånn kan det gå - blir det ikke som man har tenkt, er det bare å rekke opp! Kjedelig, men sant. Det er en del prosjekter her også som havner i den kategorien. Greit å vite om Linea-jakka, for den sto på lista mi også. Og skjerf - det er kjedelig!!! Har ikke tall på alle de skjerf som aldri ble ferdige. Det er som du sier - det skjer ingen ting, bare utallige repetisjoner i samme tralten. Greit å få ryddet litt opp i strikkekurven - og så begynne på noe helt nytt med god samvittighet!
Ha en fin torsdag!
Moan sa…
Ååå! Linnea som er så vakker!
Men jeg er enig når det gjelder flerfarget garn og hull/flettemønster!
Lykke til med tenkinga.
Sylvia sa…
Heisann
Må bare si at det lilla sjalet i det forrige innlegget ditt var nydelig. Og godt var det at det ble ferdig, hi hi...;)

Gjett om jeg kjenner meg igjen med det du skriver om her. Skjerf er heller ikke noe for meg. Jeg har et som har ligget i over et år, og som var lovet bort til ei venninne. men nå har hun fått beskjed om at det får hun ikke, for det blir rekt opp!!!

Så synd med den jakka, for den hadde nok blitt fin. men se i et av heftene til DSA så finner du en tilsvarende. kanskje du kan forsøke den istedet?

Ellers kan du jo hekle blomster?
Lokki sa…
Innimellom blir det litt rusk i maskineriet, men du det grønn/turkise sjalet som er i skammekroken * humrer her nå* det må da bli strålende vakkert på sommerbrun hud!!
Utrolig delikat, du er helt rå med disse strikkeprosjektene dine, du er så dyktig!!
Synes du har en fantastisk evne til å tillate deg å gå lei, bra!! Finne på noe nytt som man koser seg med og nyte, jeg beundrer folk som bruker fjellvettreglene i hverdagen - "Det er ingen skam å snu!"
Lykke til Vibeke og ha en strålende uke!
Klem Lokki