Bruksendring!

I et tidligere innlegg skrev jeg om strikkeprosjekter som  ikke hadde blitt som planlagt, og derfor ikke ferdige. Både den lysegrønne jakken og det lilla skjerfet er rekket opp og er tilbake på nøstene sine. Det grønne skjerfet som var i skammekroken fordi garnet hadde floket seg valgte jeg å felle av, siden garnet er av en type som vanskelig lar seg rekke opp uansett.  Jeg var dessuten nysgjerrig på hvor stort det lille stykket jeg faktisk hadde strikket ble etter blokking.


IMG_9749_edited-1

Voila! Garnet var faktisk så elastisk at det ble et lite sommerskjerf ved å snu det andre veien og bruke det på tvers! Når jeg ser hvor vidt det ble er jeg i grunnen glad jeg avsluttet det. Skjerfet ville blitt enormt og det ville tatt en evighet å strikke det. For de som har tålmodighet nok, blir det fantastisk flott når det er ferdig. Jeg får nøye meg med mikrovarianten.


IMG_9747_edited-1

Mønster: Muir
Garn: Handpainted yarn.com  Merino Lace fra Tolle-Wolle.com 
Garnet er utrolig deilig og mykt, men med en tendens til floking. Det kan jo komme av at det et av de første garnnøstene jeg lagde på nøstemaskinen og at det ble ett eller annet feil. Jeg har masse igjen av det, så det blir nok et større sjal av garnet etterhvert.

Kommentarer

Smarie sa…
Skjerfet ble jo kjempeflott ;o))
Moan sa…
Så bra at det kom noe godt ut av det :-)
Herlig skjerf/sjal!
trinemamma sa…
Griselekker skjerf. Nydelig farge :-)
Rigmor sa…
det ble jo kjempe flott det :) Nydelig farge nå til våre og sommer!
Anlen sa…
Det vart jo skikkeleg lekkert! Det er vel ikkje noko problem å gjere enkelte endringar i bruksområde når det funkar så bra!
Bodil sa…
Det vart jo eit lekkert skjerf i nydeleg farge :)
Sylke sa…
Det ser veldig pent ut, og flott med brosjen til pynt! Det lønner seg å tenke nytt iblant - slik at ting likevel kan komme til nytte ;)

Klem fra meg!
Men det var jo utrolig heldig at det ikke ble noe av sjalet - for dette var kjempeflott! Og så stilig sammen med den lyse lillafargen - lekkert! Det må være det som heter å tenke utenfor boksen - det er lurt!
Ha en finfin mandag!
Angel.Pearls sa…
Underbart vacker sjal du stickat o färgen är så läcker! //Eva
Sylvia sa…
Så godt at det endte bra alikevel.Skjerfet er jo "berre lekkert". Men desverre var det ikke du som vant inne hos meg, denne gangen. Jeg var nesten forundret over at det ikke stod ditt navn på lappen, faktisk!!
Ha en fin uke!
Anita K sa…
Fantastisk vakkert ble det!!
ballerina sa…
Nå ga du meg tilbake strikkelysten igjen; tusen takk :) Skjønne ting du lager :)