Symysterium mandag: i rute – nesten!


IMG_9273_edited-2 
I dag har jeg tatt et skikkelig krafttak for å ta igjen etterslepet i symysteriet 9na har arrangert for oss. Jeg har sydd sammen alle firkantene, sydd på kanten rundt og quiltet sammen alle delene! Puh!

Det ble en litt mer avlang variant enn oppskriften tilsier, siden jeg vil ha en løper som passer til stuebordet. Rekkefølgen på kvadratene ble ganske tilfeldig, og det synes jeg i grunnen ble fint. Vår- og sommerfølelsen jeg var ute etter er til stede i fullt monn.


IMG_9251_edited-2

Marihønene er foreløpig bare strøket på, men de må pent vente til i morgen med å bli sydd fast.

Dagen i dag har vært en skikkelig kraftanstrengelse og jeg husker hvorfor jeg vanligvis sitter i sofaen  med strikketøyet i steden!

Ønsker alle som er innom en fin uke!

Kommentarer

TORUNN sa…
Så nydelige farger! Kommer innom seinere for å se hvordan det går.
Lykke til!
Sylke sa…
Løperen blir kjempefin, så moro å se! Det blir en veldig fin fargekombinasjon, vårlig og samtidig rolig!

Gleder meg til å se sluttresultatet :)
9na sa…
Helig variant... Gleder meg til å se det helt feridig.
Ullis sa…
Vilka härliga färger! Jag gjorde också min lite längre och smalare. Kramar Ullis
Marit sa…
Herlige farger! Skikkelig fint. :)
Torilpia sa…
Så bra .. blir kjempefint dette :o)

Søte marihøner også :o)

Ha en super tirsdag - klemmer!
Hilde C. sa…
Det er et lekkert mysterium du syr sammen - herlige farger :-)
jofridsquilt sa…
Synes denne vart kjempekoselig. Angrer litt på at eg ikkje laga den lenger, litt kort til løper. Helsing Jofrid
Anlen sa…
Denne vert flott! Marihønene er så søte;)
Bodil sa…
Det vart eit flott mysterium :) Så koseleg med marihøner på!
Anne-Grethe sa…
Denne ble flott! Passer godt med lilla marihøner på denne vårlige løperen.
Hanne sa…
WOw, litt av et prosjekt du har begitt deg ut på. I denne duken ligger det mange timers arbeid. Skikkelig sommerlig og fin, og den kommer til å bli så søt når marihønene blir ferdig!
Kort og Søm sa…
Så fine farger du har valgt deg! :o)