Symysterium lørdag: marihønas fjerne kusine…

 IMG_9214_edited-1

I dag var det garnityr som skulle lages i 9nas sysmysterium og det skulle være marihøner.

Vanligvis har jeg store problemer med å velge ut stoffer til et prosjekt. Forskjellige alternativer blir plukket ut for så like raskt å bli forkastet. Jeg har faktisk gitt opp syprosjekter fordi jeg ikke har vært i stand til  å ta avgjørelser om farger og mønstre.

Derfor var det litt overraskende denne gangen at stoffene nesten valgte seg selv. Det tok ikke stort mer enn fem minutter før alle stoffene var plukket ut av hylla.

IMG_9213_edited-1 
Det samme skjedde med stoffet til garnityret. Jeg vil nesten si disse småkrypene krøp ut av hylla av seg selv. Det ble dermed ikke marihøner, men seks fjerne kusiner som driver og kravler rundt i stoffbitene.

Jeg prøver å si at jeg har siste ord og kanskje lager noen litt mer typiske marihøner i morgen, men de bryr seg ikke. Så da får vi se hva som skjer i morgen når neste del av symysteriet kommer…

IMG_9217_edited-1

Ha en fortsatt fin lørdag! :)

Kommentarer

Hei Vibeke, du har virkelig valgt noen lekre farger til mysteriet ditt. Gleder meg til å se dette ferdig og kanskje jeg tar en ny titt i stoffhylla og lager en til i liknende fargeskala! Dette var virkelig fresh og marihønene har skikkelig sus i serken.. :oD

Hanne-Kristine
Hanne sa…
Hei.Så kult med litt anderledes farger, gleder meg tilå følle med videre i morgen. LYKKE TIL VIDERE:-)
Sylke sa…
Fine farger du har valgt ut. Blir spennende å se resultatet!

Klem
tubakk sa…
Artig med fjerne slektninger til marihøna. Det finnes vel noen slike også. Utrolig spennende å se hvor forskjellig bidragene blir selv om vi får samme oppgave. Lykke til videre!
Mette sa…
Syns den lilla fargen gjorde dei til både meir sofistikerte og scary variantar av the lady bug. Go for it.
9na sa…
ÅÅÅÅ sååå herlige marihøner!!!!
Laila sa…
Eg syns du skal la desse fjerde kusinene vere med. Dei er jo dritstilige. Dette blir flott!
Berteline sa…
Så flotte farger!!!! Herlige lilla marihøner. Bruk de! :) Er spent på resten av utfordringen. Spennende spennende. Lykke til videre:)
mimouna sa…
Lilla marihøner blir bra det. De har jo prikker, det er det viktigste. Da ser vi tydelig hva de er. :o)
Så lekre farver du har valgt. Gleder meg til å se fortsettelsen
jofridsquilt sa…
Artige fargar på marihønene. spennande å sjå kva det blir. Jofrid