Symysterium – finale!

 løper

Da er jeg i mål med symysteriet 9na har arrangert, og bare en dag på etterskudd! Det er ikke verst til å være meg.

Det ble en løper, siden det har vært på ønskelista lenge. Fargene ble veldig vårlige/sommerlige pasteller. Det tenderer nesten til å bli sukkersøtt, men det ser ut til å være hårfint innenfor grensen.

IMG_9283_edited-1


Marihønesøstrene er på plass og kravler ganske så fornøyd rundt ser det ut til. De har fått lilla tråd både i applikeringen rundt og på løypa de har gått. Jeg har nemlig planer om å bruke løperen begge veier, så da matcher lilla bedre med lukkekanten. Her er som man skjønner ingenting overlatt til tilfeldighetene…

 

IMG_9315_edited-1IMG_9317_edited-1

 

 

 

 

 


Jeg leker litt med tanken på å brodere/sy litt på krypene på baksiden så de blir trilobitter. Da tror jeg baksiden kunne blitt en artig kontrast til forsiden, men det spørs vel om broderiferdighetene strekker helt til, vi får se...

IMG_9320_edited-1

Med litt påskepynt vil nok løperen kunne fungere fint som  påskeduk. Det er flott,  for jeg er tilhenger av at ting kan brukes til flere formål. Inntil påskepynten er hentet ned fra loftet, kan denne fine Egersund-muggen jeg kjøpte i sommer illudere påskekylling.

Tusen takk til Nina som tok seg tid til å arrangere dette for oss! Hvis du kikker innom 9na’s smutthull og mr Linky kan du se flere løsninger på symysteriet.

 

Men nå det tilbake til strikketøyet igjen:

IMG_9331

Kommentarer

trinemamma sa…
Veldig lekker løper su har laget !
Sylke sa…
Løperen ble veldig fin!
famsen sa…
Den var kjempe fin:)
Marit sa…
Så fin! Arti mæ litt andre farga :) Slett ikke for sukkersøt, helt passe.
9na sa…
Kjempefint :)
Moan sa…
'JA' til trilobitter!
jofridsquilt sa…
Resultatet vart flott. Jofrid
Åhh, den ble kjempeflott... :O)
Jeg syns den vil passe gost som en sommerduk også!

Ønsker deg en fin kveld!
Rita R sa…
Løperen din ble kejmefin, deilige farger i lag.
Sylvia sa…
Jammen har det ikke blitt sydd her inne hos deg, Vibeke. Iherdig!!
Jeg syr kun sånne enkle saker, og lapper er ikkeno for meg. det ender alltid med at ingen passer sammen pga forskjellige strs. Men å sy rette sømmer på en duk eller gardin går helt greit, sålenge tråden er samarbeidsvillig.
Strikkepinnene derimot, de går som bare det.........
Ha en fin påske!!
Lokki sa…
Så kjempeflott det ble!!
Og så la jeg merke til den lilla marihøna umiddelbart, DET var fint!!
Skal si du er flink!!
Ønsker deg en strålende fin dag ❥❥❥
Varm klem Lokki
TORUNN sa…
Så delikate farger du har valgt. Nydelig!

Ha en riktig god påske, Vibeke.
Kort og Søm sa…
Kjempe fin!! :o)
God helg, og god påske.
Klem :o)
Hei!
Jeg har en pokal/ award til deg inne på min blogg!!
riktig god påske!
klem
Bare et ord om denne : lekker!
Nå kan jeg innom og se litt også, slike utfordringer/pokaler/awarder stresser meg..
Duken ble kjempestilig! Jeg liker også veldig godt stolene dine.. Som et lite hint kan jeg vel si at min yrkesbakgrunn er omtrent i denne gaten.
Ønsker deg fine dager med sol og bittelitt syvær - og håper også du får ladet batteriene!
Klem fra meg!
Torilpia sa…
Det ble jo veldig bra .. søt løper :o) Er så imponert :o)

Håper forøvrig alt er bra med deg og dine - ha ei flott påske - klemmer!!
Hanne sa…
Kjempe fin. Det er morsomt å se hvor forskjelig de ulike løperene blir:-)
Sissel sa…
Flott løper. No får eg lyst til å ta fram symaskina... den har stått og støva ned i fleire år no...
God påske