Strikke ute?

 IMG_9077_edited-1


Verandadøra på huset vårt har vært stengt av snø lenge, men i dag fikk jeg den endelig opp igjen etter en lang vinter! Verandaen er i annen etasje og det er her det er best å sitte om våren for å fange opp solstrålene.


IMG_9078_edited-1


Det frister likevel ikke å så veldig å sette seg ut her foreløpig.

Men, får vi unna snøen her og deretter unnagjort en periode (u)tålmodig venting på at sola skal komme så høyt at ikke de høye trærne kaster så mye skygge, blir det nok utesitting i vår også.


IMG_9082_edited-1


Ut en tur for å nyte solen skal jeg,  men strikkingen på sjalet må nok foregå innendørs foreløpig.

Kommentarer

Toril sa…
Ser ut som en deilig uteplass :-)
Her snør det så tett at jeg ikke har håp om fineværsdager på mange måneder enda! Men de kommer vel etterhvet de og :-)
Rigmor sa…
fin uteplass. ikke lenge igjen til tempen gjør det levelig utendørs med strikketøyet!
tor sa…
Da blir det måking på meg i kveld, ser jeg :-)
Maria sa…
Nei,huff,det fristet ikke å sitte ute der riktig enda. Kos deg med sjalstrikkinga inne litt til du.
Åhh, ja!
jeg gleder meg til solen varmer såpass at man kan sitte ute på verandaen. har ikke akkurat så stor her jeg bor nå og vet ikke helt når jeg får den på verandaen min om sommeren. Ligger litt dumt til i forhold til solen, desverre!

Ønsker deg en strålende dag!
Sylke sa…
Hos deg er det nok litt for mye snø på verandaen ennå... ;) Hos oss har mannen måket rundt huset i hele vinter, så i går ble det litt solhekling med lunsj i solveggen, og det var veldig koselig :)

Ha en god kveld!
Turid sa…
Ja våren kommer, og om ikke lenge blir dette en ypperlig uteplass. Flott strikketøy du har.
safransax sa…
Heisann;)
Tror sjalet du strikker på blir kjempefint og fargene ser skikkelig flotte ut;)
Kommer det flere bilder?Har strikket et slikt selv og er veldig fornøyd.
Ha en fortsatt fin strikke uke:)
Sylke sa…
Hei igjen Vibeke, jeg bruker sokkegarn. Rutene i siste innlegg er heklet med Fabel fra Drops design. Det kommer jo i så mange flotte fargevarianter, og det er ingen ruter som blir like! Håper du også får sitte i sola snart! ;)


Klem :)
reSIRIkulert sa…
Eg trur halve - kanskje mest heile - Norge gler seg til snøen smeltar ;o)
Lokki sa…
Kan tenke meg den uteplassen er fantastisk når solen kommer tittende frem.
Og så med en liten kaffilurk og hekletøyet...
Vi får smøre oss med tålmodighet, snart er våren her, snart så snart ❥❥❥
I mellomtiden må du ha en strålende kveld kjære bloggvenn!
Klem Lokki
Sylvia sa…
Så mange fine sjal du lager, men du MÅ jo, siden du er med i den alongen. Godt jeg ikke er det, for jeg klarer ikke engang å følge opp julegave-alongen jeg satte igang!

Jeg tror min trøffel-cape har en tøffel mer enn din, så de er nok ganske like i strs. For en genial oppskrift. Har faktisk lyst til enda en med det samme, men så har jeg datterens kåpe jeg bare MÅ få strikket på........