Moro med flaggteller!

For ca en uke siden så jeg en som hadde flaggteller på profilen sin på Ravelry. Det så ut som en artig idé, som jeg kunne tenke meg å prøve ut. Jeg fikk ikke til å legge inn html-koden der, men på Blogspot er det jo egne småprogrammer for sånn, så det  var det ingen sak å legge inn en flaggteller i sidemenyen.

Lysbilde1_edited-1

Det var mulig å velge fra 12 til 20 land som skulle vises i sidemenyen. Jeg tenkte at 12 land var mer enn nok, siden jeg regnet med at mesteparten av besøkene var fra Norge og kanskje var det noen få lesere fra de nærmeste nabolandene.

Stor var derfor forbauselsen når de første to landene utenom Norge var Montenegro og Tyrkia!

Lysbilde2_edited-1

På en uke har det utrolig nok vært besøkende fra 20 land. Jeg regner med at mange har forvillet seg inn ved en feiltagelse også har blitt med det ene besøket. Jeg skriver jo ikke akkurat så internasjonalt heller.

Der det er flere besøk fra samme land er det kanskje nordmenn i utlandet? Hei til dere :)

Fra Spania har det vært syv treff i løpet av denne uken, og det er veldig stor sjanse for at det er foreldrene mine som overvintrer der nede. Hei til dere også :) Nå kan jeg følge med hvor ofte dere besøker bloggen min!

Dette var litt moro i hverdagen og  jeg synes jo det er viktig å ta med seg det man kan av den slags.  Jeg vet ikke om jeg er den siste i bloggverden til å skaffe meg flaggteller og dette bare er gammelt nytt, men vil du ha en så får du det hvertfall her.

Ønsker alle som er innom en god helg uansett hvor de kommer fra! Her i Oslo skinner sola så her ser det ut til å bli en strålende helg! :-)

Kommentarer

Lokki sa…
Så moro a gitt!
Artig med besøk fra det store utlandet!
Du har en fantastisk nydelig blogg, inspirerende og vakker og jeg forstår godt at du har mange besøk!!
Artig å se hvem som stikker innom ❀❀❀
Ha en strålende helg kjære venn!!
Varm klem fra Lokki i Norge :))
Morsomt! Jeg har også en flaggteller, men denne var mye finere, så jeg legger inn den i stedet. Hos meg er 15-20% av leserne fra Sverige, ganske pussig. Og Canada. Kjenner ingen der jeg, men det skyldes vel Ravelry. Uansett er det litt gøy å følge med på. Man har tross alt ikke mer moro enn man lager seg selv! Fortsatt god helg!
Mette sa…
Buhu, eg har også lyst på ein slik flaggtellar, men får det ikkje til å funke. Artig å sjå kvar folk er frå som forvillar seg inn på sida.
Sylke sa…
Sikkert morsomt å se ;) Har selv noen internasjonale følgere, bl.a. en fra Tyrkia og en fra Søramerika. Antar at de oversetter siden (har Google translator), eller ser på bildene. Vår verden er jo ganske forskjellig fra deres. Noen er nok også ute etter mønstre.

Har selv holdt meg unna tellere, fordi jeg ikke ønsker å bli opphengt i tallene. Men morsomt er det sikkert ;)

Ha en fin helg!

Klem fra meg :)
Virtuella sa…
Hei, jeg skal hjelpe en å legge inn en slik teller, hun har blogg på blogspot. Jeg kjenner ikke den bloggtypen, så jeg skjønner ikke hvordan en skal få det ut i høyre- eller venstremargen.
Du skriver det var ingen sak å legge inn en flaggteller i sidemenyen. Hvordan gjør du det?

Hilsen Margot som forsøker å hjelpe Pikina.
Virtuella sa…
Nemmen, fikk det til! Tusen takk for hjelpen!

mvh Margot i Pikina sin blogg
http://pikinablogg.blogspot.com/