Energitilførsel

IMG_8976_edited-1

 

Mars er vårmåned i min bok og sola har bevist det med å gjøre seg gjeldene på en mye mer nærværende måte de siste dagene enn det vi har vært vant til denne lange vinteren.

 

 

 

 

IMG_8978_edited-3

 
Plutselig er det ikke bare en blek sol som besøker oss en snarvisitt midt på dagen. Det er en sol som strutter av energi og varmer i ansiktet. En sol som lyser opp hele dagen, nærmere bestemt helt fra 7.07 til 17.51 i Oslo idag.

Denne sola som nektet å besøke huset vårt i vinter og som bare kom på sjenerte små visitter i februar, flommer nå inn av vinduene og kan liksom ikke få gjort nok ut av seg.

 

 

IMG_8999_edited-2

 

Sola skinner også så vakkert på snøen og skal liksom gjøre godt igjen for fraværet gjennom den mørke vinteren.

Jeg lar meg forføre, ingen tvil om det. Det er nesten ingenting som er vakrere enn sola og det den lar sine stråler falle på. Selv snøen blir som ny igjen og jeg kjenner jeg kan holde ut med den en stund til.

 

 

IMG_8996_edited-1

Min egen energitilførsel er av mer ustabil art for tiden. Til tross for solas livgivende stråler er har jeg ikke mer energi som en godt brukt vaskefille. Batteriene er flate og det skal nok mere til en sola for å lade de opp. Det er nok det som er noe av  det mest frustrerende med ME/kronisk utmattelsessyndrom, at det ikke er noe  jeg kan gjøre for å lade opp batteriene igjen. De er flate på ubestemt tid.

 

Nyte sola det kan jeg uansett gjøre også strikke litt heldigvis. Jeg er snart ferdig med sjal nr 3 av ti i år. Bilde kommer så snart det er ferdigstilt.

Ønsker alle som er innom en fin kveld!

Kommentarer

Turid sa…
Det var noen veldig vakre bilder fra stemningen ute nå. Det er godt å se at sola varmer på dagen. Det blir en fin tid framover nå. En god og kreativ håndarbeidskveld ønsker jeg deg. Masse hilsen Turid
Sylke sa…
Det er godt å kjenne solvarmen etter en lang periode uten sol. Synd at du ikke er i form for tiden. Når man ikke kan gjøre så mye annet, er det i hvert fall godt å kunne nyte sola. Det virker også som du er i stand til å glede deg over det du klarer - og ta det med ro når du trenger det.

Ønsker deg det beste og at det snart går oppover igjen! Klem fra meg!
Moan sa…
Håper at de turene du tar ute kan GI litt energi, og ikke stjele det!
Vakre bilder (langs Akerselva?).

Mange ønsker om en fortsatt fine uke!
Moan: Bildene er tatt langs Alnaelva. :)
Wenche/chawo sa…
For noen herlige bilder ,du har tatt.
Nydelige bilder! Og vakre stemninger. Det ser ut som om ladingen har gått smått for mange i kulda.. Ønsker det fullt batteri så snart som mulig! Klem
Quiltefia sa…
Hei!! Fantastiske bilder!! Det høres ikke akkurat ut som noe lett situasjon du er i!! Bra du orker å ta bilder som du deler med oss da!! AnneK:-)
Rigmor sa…
så flott bilder!!!!
håper du får energi tilbake snart. ME er ikke en enkel sykdom!
Ha en flott helg iallfall!
Hei!
I går følte jeg vårfølelsen kom krypende... :O)

Flotte stemningsbilder av vakker natur!

Ønsker deg en strålende fredag!
Hanne sa…
Å, så vakre bilder du har tatt!
Det er så godt å se små vårtegn.
Lokki sa…
For noen bilder!!
Og ja snøen ble helt ny, nesten vårlig ❥
Du tapre bloggvenn, glede sprer du selv når du har tyngre dager.
Det beundrer jeg!
Du er en hverdagshelt og fortjener varme ord!
Ta så inderlig godt vare på deg selv!!
Jeg sender de varmeste klemmer med ønsker om god hvile og snarlig bedring ❥❥❥
Ønsker deg en så god helg du kan ha kjære ME søster!
Klem Lokki
Torilpia sa…
Nydelige bilder .. :o)

Det er så kjedelig å mangle energi - spesielt når man føler at man skulle gjort alt mulig. Det beste er vel kanskje å innse at man ikke har mer energi akkurat nå .. og forsone seg med det. Selv har jeg store problemer med nettopp den delen .. og går rundt med konstant dårlig samvittighet.

Håper snart du får ladet batteriene litt og at du får nyte våren til fulle.

Ha ei super helg - klemmer!