Brandywine – sjal 3 av 10 i 2010

IMG_9018_edited-2

Da er sannelig sjal nr 3 ferdig også og da er jeg faktisk i rute med forsettet om å strikke ett i måneden. Grunnen til at jeg strikker så mange sjal er som tidligere nevnt at jeg er med i en along på Ravelry der det skal strikkes ti sjal i løpet av året.

IMG_9044_edited-1

Denne gangen ble det et Brandywine-sjal (Ravelry-lenke) som er strikket i et garn som heter Bianca i 100% merionull fra Saffron Dyeworks. Garnet og mønsteret passet veldig bra sammen synes jeg. Det er ikke alltid jeg har vært like heldig med den kombinasjonen, men her var det full klaff.

IMG_9023_edited-1

Garnet var en fornøyelse å strikke med; mykt og jevnt spunnet, nesten litt silkeaktig i utseende. Jeg liker de duse fargeskiftene også, så det er stor sjanse for at jeg kommer til å bruke mer av dette etterhvert.


IMG_9043_edited-3

Mønsteret var godt skrevet, som de engelske mønstrene ofte er. De er gjennomgående mer omstendelige og omfattende og fine for de som liker å få ting inn med teskje (som meg).
Selv om mønsteret er nøyaktig, så garanterer det selvfølgelig ikkefor å strikke feil i mønsteret, noe jeg klarte etter å ha lagt sjalet bort enn uke og ikke var helt sikker på hvor jeg var i mønsterrapporten. Den feilen har jeg bestemt meg for å leve med, når sjalet er i bruk er det ingen som kommer til å legge merke til det.

IMG_9061_edited-1

Noe nytt lærte jeg også, nemlig I-cord-felling. (Har det noe norsk navn mon tro?) Det blir en fin og tykkere kant, men det tok jo avsindig lang tid! Fire masker fram og tre tilbake for å være nøyaktig, men en interessant erfaring var det.

Lenke til prosjektside på Ravelry her

Ute skinner sola vakkert, men kaldt er det fortsatt etter nattens 15 kuldegrader. Ha en fortsatt god helg uansett om du befinner deg utendørs eller inne i stua!


Kommentarer

Moan sa…
Du strikker jo bare SÅ flott!
Jeg er helt 'impa', jeg!
trinemamma sa…
Så utrolig flott sjal. Nydelige farger og flott mønster. Jeg ble veldig inspirert.
Ruth sa…
Lekkert! Jeg likte å strikke det sjalet jeg og siden ditt ble så lekkert i tynnere garn enn det jeg brukte så kanskje jeg skulle strikke det en gang til? :)

Feil i strikketøyet betyr bare at det er håndlaget og er derfor BRA. Jeg insisterer.

Ha en super helg.
Merete sa…
Tusen takk for hyggelig bunadsskjortekommentar på bloggen min.
Jeg kommer gjerne tilbake hit og beundrer alt det fine du lager! Det ser ut som om du er temmelig produktiv!
Bodil sa…
For eit lekkert sjal du har strikka, og garnet såg veldig flott ut! Ha ein fin kveld :)
Kort og Søm sa…
Nydelig sjal du har strikket!
jeg likte både farger og mønster godt.
Ha en forsatt fin helg du også :o)
Sylke sa…
Det ble et flott sjal. Flink du er til å strikke!

Ha en god lørdagskveld, klem fra meg :)
Kjempeflott sjal i nydelige farger. Med god hilsen fra Asterix.
Torilpia sa…
Nydelig sjal .. helt klart!

Du er så flink til dette!!

Ha en fortsatt fin helg - klem!
Wenche/chawo sa…
Så herlig sjal du har tryllet frem med pinnene , flotte farger på det.
Åhh, det var et fantastsik flott sjal. Likte fargen veldig godt også, det ser veldig mykt og godt ut... :O)

Ønsker deg en strålende søndag!
Tino sa…
Helt nydelig sjal i flott farge!
Synes også engelske mønster er veldig detaljert, så når man først får oversatt er de enklere å følge.
Ha en fin dag :)
Klem T
Lokki sa…
Helt nydelig!
Du er altså så flink til dette!
Nydelig håndarbeid ❧
Ønsker deg en strålende søndag!
Klem Lokki
Det ble flott!!! Jeg er fortsatt i startgropa med dette - driver med flere sjal samtidig og da går det ikke så fort... Utrolig fin match med garn og mønster!
LivM sa…
Det ble aldeles nydelig, og Saffron har bare så lekre garn. Jeg har prøvd flere men ikke dette!
Linda L sa…
Helt nydelig! Både farger og mønster. Jeg har lyst å prøve meg på sjal. Har tenkt at det måtte hekles, men jeg har forandret mening. Den strikketeknikken du har brukt her var flott flott flott :)
ha en fin dag!