Små gleder eller garngalskap...

Det er så morsomt at det er så mange som har meldt seg på blogglotteriet i posten under og det er forsatt mulig å være med!

Det gjelder å ta med seg de små gleder man får i livet, det er tross alt de det er flest av i hverdagen. Jeg har etter lang betenkningstid bestlt meg nøstemaskin . Grunnen til den lange betenkningstiden er at jeg har tenkt at det må være greit nok å nøste for hånd, jeg driver jo tross alt ingen storindustri, bare litt hjemmestrikk. Jeg har imidlertid blitt så fascinert av de nøstene som blir produsert med nøstemaskin, for jeg synes de blir så estetiske og fine. Dessuten så triller de ikke avgårde ved strikking, sånn som mine selvnøstede gjør til kattens store begeistring.



Så fristelsen ble for stor og her om dagen fikk jeg hentet den bestilte nøstemaskinen på postkontoret. Den ble montert etter enkel og lettfattelig bruksanvisning og sammen med garnvinden kunne nøstingen starte. Det var rene Kinderegget: det var moro, fort gikk det og i tillegg ble nøstet så fint! Jeg må innrømme at jeg ble litt bitt av basillen og klarte ikke å stoppe med ett. Jeg har jo hørt at garnet har det best i hespene til de skal brukes, men det var så moro å se hvor fine nøstene ble, så det ble ni før jeg fikk stoppet.



Det var da jeg begynte å lure på om garnintereressen har begynt å gå til hodet på meg. Er det nå jeg er blitt en skikkelig garn- og strikkenerd? Hvor går grensen til galskap her? Hm, hvis det ikke utarter seg mer tror jeg at jeg går for at dette bare representerer en av de små gleder i livet og at jeg er tilnærmet normal.  Det er kanskje noen andre som også føler at hobbyen til tider går litt over alle støvelskaft?



Ha en fortsatt fin helg!

Kommentarer

Haha, ja du er ikke den første som har fått nøstedilla! Og så vakre nøster! Litt gøy skal man jo unne seg.
Jeg syns imidlertid det blir litt stramt, uansett åssen jeg gjør det, og jeg liker nøstene skikkelig løse. Så når jeg bare har et hespe eller to som skal nøstes opp, gjør jeg det for hånd. Men de triller jo overalt, som du sier...
Synd det ikke passet for deg med kaffetreffet, for det var hyggelig å møte menneskene bak bloggene, og vi hadde det skikkelig koselig. Men det kommer alltid nye sjanser -
Ha en riktig fin helg!
Rigmor sa…
akkurat slik gjorde jeg når jeg fikk min nøstemaskin også!!!
Ha en flott helg!
Sylke sa…
Ja, ja, slik kan det gå! Det er lett å bli litt "gal" her i hobbyverdenen ;)

Kos deg med din nye nøstemaskin, og det er jo kjekt å slippe å nøste for hånd! Ønsker deg en god søndag!
Judith sa…
Gøy med garn er mitt motto! Det har da ingenting med galskap å gjøre.
Kos deg med nøstemaskinen.
amylin sa…
Sånn hadde jeg det også første gang jeg prøvde nøstemaskinen. Det er utrolig deilig å bruke nøstemaskin og ikke nøste opp for hånd. Flotte nøster.
Kort og Søm sa…
Nøste maasin har jeg ikke noen kjennskap til...men ting som går kjapt og greit kan jeg like...*smiler*...
Litt galskap må være lov...*ler*..

Ha en fin søndag :o)
Mette sa…
Wow, er det sånn dei nøstene vert til. No fekk eg lyst på nøstemaskin eg og.
Lykkelinn sa…
Jeg har hatt lyst på nøstemaskin lenge, men tror jeg har ombestemt meg. Det er jo ett eller annet sjarmerende med å nøste for hånd også? Selv om jeg må innrømme at disse nøstene dine var virkelig lekre, ikke rart at du fikk litt dilla!!
Torilpia sa…
Hihi .. artig innlegg .. :o) Men du har jo rett i at de blir veldig dekorative da .. :o) Nesten for galt å bruke de .. :o)

Kos deg med "nøsting" og strikking .. kanskje :o)

Stor klem fra Toril :o)
Lokki sa…
Gratulerer med flott nøstemaskin!
Og så stilig nøstene blir!
Veldig dekortivt og flott!
Og så flott header, lekker ❥❥❥
Dette blir aldri helsefarlig, er du ikke enig - det er bare sunn nerdete livsglede!
Kos deg med nøstene dine og nyt dagen!
Klem Lokki
LivM sa…
Er det ikke smart med nøstemaskin, og som du sier så triller ikke nøstet sin vei! Her var det mye herllig garn i nydelige farger. En blir nok lett en liten garn-nerd. Lykke til med det du strikker på for tiden!