Resirkulert jakke versjon # 1.1



Takk for alle positive tilbakemeldinger på jakken min. Det fikk meg til å se med litt blidere øyne på den og gi den en sjanse til med hekter og det hele. Bare en liten forandring har jeg gjort, jeg har strammet opp jakkeåpningen med en heklekant på hver side. Det hjalp faktisk veldig, nå ligger jakken mer inntil kroppen og er mindre flagrende. Jeg innbiller meg at den varmer litt mer foran og ikke minst ser det finere ut. Rart at sånne små forandringer kan gjøre såpass stor forskjell?

Jeg har hatt den på meg hele formiddagen og den er sannelig varm og god! I det forrykende vinterværet vi har i Oslo for tiden, kan den komme til å bli en favoritt.



Siden jeg nå har vært så flink å fullføre dete prosjektet helt ned til å feste hempe/merkelapp i nakken, kan jeg starte på neste prosjekt med god samvittighet. Beleielig nok fikk jeg neste prosjekt i posten samme dag som jakken ble ferdig strikket. For første gang har jeg bestilt jeg et såkalt strikkekit, både garn og mønster på en gang. Så da blir det forhåpentligvis Tøffelcape på meg etterhvert.



Vesten skal strikkes på pinner nr 5 så jeg antar at det ikke tar så alt for lang tid. Garnet er økologisk og mykt, så jeg gleder meg til å ta fatt. Det var bare den kjedelige prøvelappen som jeg bør være fornuftig nok til å strikke først...


Ha en fortsatt god helg!

Kommentarer

Torilpia sa…
Synes den jakka er kjempefin jeg .. kan ikke noe for det altså .. :o)

Ser jo flott ut den vesten også .. går det an å kjøpe strikke-pakker?? Og prøvelapper er det for å sjekke strikkefasthet ifht garntype og pinner?

Prøver å få litt dreis på de der pinnene jeg også .. men det er ikke så lett som det ser ut nei .. :o)

Ha en flott lørdag - lykke til med neste prosjekt .. klemmer!!
Judith sa…
Veldig fin jakke! Lurt å gjøre ting helt ferdig, det er ikke jeg like flink til. Men prøvelapper, der er jeg god, ikke lurt å droppe den!
Sylvia sa…
Hei igjen
Vil bare si at du har en link inne hos meg også.
Modellen minner om FLS (February Lady Sweather) som gikk som en farsott på bloggene rundt omkring for etpar år siden.
Og nå lo jeg litt for meg selv, for når du viser frem strikkekitet ditt, så har jeg oppskriften min liggende klar her. Skal bare bytte til meg noe garn først......har planer om å strikke den i Silketweed. Det skal jo bli spennende å følge hverandre. Men jeg skal strikke min litt lenger enn oppskriften, da.
Kort og Søm sa…
Så bra du beholdt hempene! :o)
Uff...jeg er fryktelig dårlig på å strikke prøvelapper..kanksje jeg bør begynne med det!? :o)

Ha en fin lørdag,
klem :o)
Flott jakke! Nei, prøvelapper har jeg aldri tid til, så flink du er!
Lokki sa…
Du gjør det så vakkert, jakken er helt nydelig!
Den ser så god og varm ut!
Og så passet det jammen fint med ny "forsyning", lykke til med nytt prosjekt!
Og så har jeg en award til deg hos meg ❧
Ønsker deg en strålende kveld!
Klem Lokki
Sylke sa…
Heklekanten gjorde virkelig susen! Nå er jakken kjempefin! Lykke til også med neste prosjekt.

Ha en god helg, klem fra meg :)
Hanne sa…
Kjempe fin jakke, og den passet deg perfekt i passform :D ønsker deg ei riktig god helg :)
Turid sa…
Likte veldig godt jakka de, fargen er jo helt topp og anvendelig til mye. En riktig god lørdagskveld ønsker jeg deg.
Tino sa…
Åå den så deilig og varm ut. Og så fint med hektene, det skal huske på til neste jakke.
Skimter så vidt vesten du skal strikke, den ser kjempefin ut.
Ha en fortsatt fin søndag
Klem T
LivM sa…
Så flott den ble og supert at du fikk dn ferdig til bruk nå i kulden! Flott vest du skal strikke, men garnet kjenner jeg ikke til. Det ser imidlertid mykt og godt ut! Lykke til!
Jakka ble kjempefin! Nydelig farge, og den ser deilig og varm ut. Og det kan trengs nå!
wims sa…
Jakka var kjempe fin:O)