Opprekking på gang...

Jeg har strikket veldig ivrig på Tøffelcapen/vesten denne uka, og i går var den så godt som ferdig - trodde jeg...


Da jeg skulle prøve den på viste det seg midlertid at armåpningene er alt for trange. Det er ingen bønn, de må strikkes på nytt. Denne gangen skal jeg felle litt under hver arm for å se om ikke det kan hjelpe litt på, også legge opp flere masker selvfølgelig.

Jeg benytter også sjansen til å strikke en mønsterrapport til så vesten blir litt lenger. Det tok jeg ikke sjansen på i første omgang, siden jeg var usikker på hvor langt garnet rakk. Så aldri så galt... osv.



En ting som irriterer meg ganske kraftig med Pisa-garnet fra Wilferts er at hver bunt er delt i to. På hvert eneste nøste er de siste fem-ti  metrene skilt fra resten av bunten. Det må jo være en fabrikasjonsfeil? Det er bare 50 gram i hver bunt i utgangspunktet, så det blir mange løse tråder å feste hvis de skal brukes. Foreløpig har jeg bare lagt de til side for å se om jeg kan slippe å bruke de, men hva jeg siden skal bruke seks små nøster til aner jeg ikke!

Men, nå til opprekkingsarbeid og så strikke på nytt (sukk!)

Ha en fin kveld!

Kommentarer

Kort og Søm sa…
Så dumt du må rekke opp...jeg er ikke særlig god på det...*ler*..
men det så veldig fint ut, håper ermhullene passer bedre når du får strikket de på ny!
Klem Fredrikke :o)
Wenche/chawo sa…
Uff rekke opp er aldri gøy,men da får du jo den lengden du vil ha til slutt og ermhull som passer.Den blir kjempefin,gleder meg til å se den ferdig.
Sylke sa…
Nei, det er ikke moro å rekke opp... Men det blir nok til gjengjeld fint til slutt, og du blir sikkert fornøyd! Lykke til med det kjedelige arbeidet, tenk på at det blir mye bedre nå enn det var ;) Klem fra meg!
Hanne sa…
Akk, ja, rekke opp gjør jeg ofte. Heldigvis gjør det meg ikke så mye, det blir ferdig når det blir, også prøver jeg å tenke som så: at da varer jo kosen med arbeidet bare lengre, når jeg må rekke opp.
Underlig med nøstene som ikke er hele, og det å feste tråder er jo ikke verdens morsomste ting.
Resultatet blir nok kjempelekkert!
Sylvia sa…
Hei på deg!
Synd med den opprekkingen, men godt at ermene ikke er nederst, da ;), så blir det ikke så mye å rekke opp, alikevel.
Tro det eller ei, men jeg begynte på Tøffelcapen i går kveld, så jeg dilter etter deg. kjekkt å vite at jeg må følge litt med når jeg kommer til ermene, som blir leeeenge til! jeg strikker min i Silke-tweed fra garnstudio, samme garn og samme farge jeg brukte til Citron-sjalet mitt (som heter trøffelsjal, hos meg)
Ang garn"tustene", så drar du ut en liten tråd fra det du dtrikker med og det du skal skjøte på. Fukt garnet mellom fingrene og snurr det sammen mellom fingrene, så strikker du bare videre, uten å måtte feste mange tråder. kjempelurt.
Ønsker deg en riktig god helg!!
Kjedelig å rekke opp, men men... det er jo en del av moroa. Jeg rekker opp ganske ofte, men det skyldes først og fremst at jeg ikke gidder å strikke prøvelapp. Det viktigste er jo at det passer til slutt så det blir brukt. Og når det er strikket to ganger, blir det sikkert dobbelt så bra! Er spent på å se den ferdig. Ha en finfin helg!
Sylvia sa…
Er innom her igjen, jeg. Jakka mi er fra en oppskrift i boka "strikk i en fei"(embla forlag) sender deg gjerne oppskriften hvis du ikke får tak i den.
Ser her at du har strikket vesten fra Feminin strikk tidligere...det har jeg også gjort. Kanskje vi har samme smak, vi to?