Ny uke - nye prosjekter!

Vel, det er jo fortsatt nesten ny uke og jeg har i hvertfall ett nytt prosjekt på pinnene. Jeg hadde tenkt å skrive dette innlegget i går, men formen er litt svingende for tiden så da går ikke alt som planlagt.



Tøffelcapen er påbegynt og mønsteret er både litt morsomt og litt kjedelig. Litt morsomt å strikke "tøflene", for det må vel være de små "utvekstene" med hull som skal være tøfler og som er opphav til mønsternavnet? Ganske kjedelig med så mye vrangstrikking, for det går ganske sent. Til tross for forsinkelse pga mange vrangmasker, er nok dette ganske rask strikk fordi garnet er såpass tykt.

Fargen er litt kjedeligere enn jeg trodde, men jeg trøster meg med at den kommer til å passe til alt. Det er vanskelig å vurdere fargen når man kjøper garn på nett. Det fikk jeg et annet eksempel på med et annet garn som kom i postkassa for et par uker siden.

Garnet var fra Saffron dyeworks og jeg trodde det var i litt lyse, vårlige og turkise pastellfarger. Stor var overraskelsen da jeg pakket opp og så at fargen gikk atskillig mer i retning av bondeblått.



Jeg har begynt å strikke et Brandywine-sjal (Ravelry-lenke), og jeg må bare si at jeg blir mer og mer begeistret både for fargene og garnet. De duse fargeskiftene er vakre og garnet er mykt og med en fin glans. Jeg tror også jeg har klart å finne et mønster som passer veldig bra til fargene, så det er en fryd å strikke dette sjalet.


Trenger jeg enda mere farger til kontrast mot all den hvite snøen utenfor, utgjør tulipanene en skikkelig munter fargeklatt i stua.

Ønsker alle en fin uke!

Kommentarer

Turid sa…
Syns du lager mye fint. Nydelige blomster.
Sylke sa…
Mye fint du holder på med! Lykke til med dagene og formen, klem fra meg! Hyggelig at du blir med på min give away :)
Torilpia sa…
Spennende prosjekter .. både sjal og cape .. :o)

Tulipaner er fine å ha i disse hvite dager ..

Ha en kjempefin tirsdagskveld - klemmer!
Bodil sa…
Så flotte ting du strikkar! Fint med fargerike tulipanar. Ha ein fin kveld :)
Har alltid lurt på hvorfor den heter Tøffelcape... Veldig fin!
Jeg strikker også Brandywine - mitt er lilla.
Men akkurat som du, er formen litt laber for tiden, så fort går det ikke. Tror sannelig jeg skal bevilge meg noen fargerike tulipaner jeg også - det så så forfriskende ut! Håper formen er stigende!
Mette sa…
Tøffelcapen er nydeleg. Liker dei dråpene eller nesten som små bål.
Ruth sa…
Brandywinejalet ditt blir nydelig. Fantastiske farger. Jeg likte det mønsteret så godt at jeg nok strikker minst ett til.

Tulipaner er tingen akkurat nå. Mine går på siste verset og jeg må komme meg ut sånn at jeg får kjøpt flere, men akkurat nå sner det og det blir ingen kjøring på meg før det blir snefritt. Jeg får nyte bildet av dine sålenge.
Kort og Søm sa…
Kjempe fine ting du strikker..ser du er hakket mer avansert enn meg...*ler*..
Ha en fin dag :o)
Alva sa…
Så mye fint du lager. :-)
Ser den fine rund ovnen i forrige innlegg, slik har vi også. De er så vakre og fine å se på. å jada de varmer også litt da.
klem fra Alva
Alva sa…
Hei Vibeke!
En blogaward til deg
http://alvainsvingen.wordpress.com/2010/02/24/7827/
Klem fra Alva
sipusa sa…
Ja det med hva som er tøffel i tøffelcapen er ikke lett å si. Fin blir den uansett, oghvis du synes den er for tam i fargen når du er ferdig går det jo an å hekle en smal kant ytterst, bare med en litt mørkere farge, det bruker å fungere for meg men nå er jeg veldig på improvisering da, den blir nok flotters uten også:-D

Sjalet blir nydelig, helt enig med deg om fargen(e) på garnet, skikkelig lekkert!!
Angel.Pearls sa…
Jättefina projekt du har i gång..sjalen blir verkligen vacker! Klem//Eva