Vennskapssokker

Jeg har hatt noen dagers bloggpause. Ikke har jeg fått laget noe ferdig å blogge om og ikke har skrivelysten vært til stede. Men, jeg tror det har vært lurt å ta en liten pause for nå kjenner jeg bloggelysten kommer tilbake så smått.

Men, til saken: Det er søndag og resten av familien skulle ut å stå på ski. Femtenåringen manglet en del nødvendig tilbehør til turen, noe som førte til hurtig endevending i skuffer og skap. Disse skapene har jeg skrevet om før, der har det dukket opp gamle hjemmestrikkete gensere. Skihanskene dukket typisk nok ikke opp, men jeg fant et par digre vindvotter hun kunne trekke over kattevottene.




Det som imidlertid dukket opp, var disse sokkene. De fikk jeg i julegave av en god venninne for så lenge siden at det ikke fantes så stor variasjon i hverken sokkegarn eller farger. Det er også så lenge siden at hønsestrikk var vanlig. Jeg synes de er kjempefine, i tillegg til at hver sokk har forskjellig mønster, er også navnet mitt strikket inn. Det kaller jeg en personlig gave!




Jeg har vært forsiktig med å bruke disse sokkene, siden jeg satte så stor pris på de. Nå ser jeg at jeg har brukt de mer enn jeg har trodd, den ene sokken er stoppet under hælen og på den andre siden er det tynnslitt.

Nå bor min gode venninne dessverre på en annen kant av landet og vi sees ikke så ofte. I midten av februar kommer hun imidlertid på besøk, og det gleder jeg meg veldig til. Kanskje jeg skal ta de på meg sokkene når  hun kommer og se om hun kjenner de igjen?



En ting til helt på tampen her. Mannen og jeg har en liten "uenighet" på gang. Det gjelder denne (wanna be) Amaryllisen som ble innkjøpt før jul.

Han er av natur optimist og mener at Amaryllisen kommer til å blomstre bare den får nok tid på seg, siden den er frisk og fin.

Jeg derimot er mer pessimist og mener at den har fått sin sjanse etter nesten seks uker i vinduskarmen og at den ikke kommer til å blomstre. Når jeg kjenner på knoppen er den ganske slapp og det virker ikke som det er noen blomst inni der.

Er det noen som har litt Amaryllis-erfaring og som vet om det er noe håp om at denne blomstrer i nærmeste fremtid?

Hvis jeg ikke får mange positive tilbakemeldinger tror jeg nok jeg ganske snart kommer til å smugle den i all stillhet ut i søppelkassen. Sjansen for at han oppdager det liten, med mindre han leser her selvfølgelig...




Ha en fortsatt fin søndag!

Kommentarer

De sokken var stilige. Jeg fant noen nikkers strømper i boden på loftet her om dagen, de er også god gammel årgang. Kanskje de blir blogget en dag. Fortsatt god søndag!
Så fine sokkar! Det er kjekt å finna att saker og ting som gir gode minner.
Sylke sa…
Hyggelig å høre fra deg! Så fint at du fikk deg en liten skitur. Det er så godt når man tilpasser til eget tempo, da er det så mye positivt å oppleve. Fikk en tur igjen i dag :)

Sokkene var veldig artige! Så bra at de fortsatt henger sammen!

Når det gjelder amaryllisen, har jeg dessverre ingen erfaring. Du finner ikke noe på nettet vel? Der hentet jeg mye kunnskap i fjor til vår nye hage med mange ukjente planter og skadedyr... ;)

Ha en fortsatt god søndag, klem!
Muffin sa…
For et funn du gjorde i klesskapet! Så artige de var!
Men amaryllisen din var ikke like artig. Vet du hva, jeg tror den knoppen kun inneholder luft.
SÅÅÅ kule! Jeg elsker hønsestrikk! Lagde to par votter inspirert av hønsestrikk i fjor vinter, og har lyst til å lage mer. Det er lek med strikkepinner - og det er gøy å leke! Du burde absolutt ta dem på når venninnen kommer på besøk - dette er jo sokker for store anledninger ;)
eli sa…
Er innom å ser på bloggen din, masse fint du lager. Sokkene var kule.