Shetsoie-sjal - # 2 av 10



Sjal nr 2 av 10 er ferdig: et Shetsoie-sjal. Strikkingen gikk raskere enn jeg hadde trodd på forhånd, men det var nok mest fordi jeg fant ut at jeg måtte bli ferdig før jeg begynte å tvile for mye på om det ble bra. Det var noen feil i mønsteret som jeg ikke fant helt ut av og jeg visste ikke hvor stor betydning det ville ha for sluttresultatet.



Jeg var også spent på fargen, om sjalet bare ville se grått ut, eller om alle fargene i silkegarnet ville komme til sin rett. Det synes jeg i grunnen de gjorde og feilene synes ikke heller ikke, så alt i alt er jeg godt fornøyd med sluttresultatet. Garnet jeg har brukt har gjort sjalet mykt og lett.

Mønster: Shetsoie (Ravelry-lenke)
Garn: Hedgehog fibres Silk Lace og Impulse of delight (en tråd av hver)
Pinner: 4,5
Flere bilder på prosjektsiden på Ravelry

Kommentarer

Torilpia sa…
Det sjalet ble kjempelekkert - litt av et arbeid .. :o)

..

Søte sokker du fant inni skapet ditt da .. artig ide å ha de på når venninna di kommer på besøk.

Har du lurkikka inni knoppen på Amaryllisen? Om det var bare luft liksom .. ?? :o) Har ikke peiling på sånt - men kjekt å vite i tilfelle jeg skulle finne på å kjøpe en sånn engang ..

Ha en superfin ny uke - klem fra meg!!
Turid sa…
For et nydelig sjal. Det ser litt vanskelig og tidkrevende ut med slik strikking, men det er kanskje ikke vanskelig hvis du har gjort det noen ganger. :-)

Jeg skal begynne å strikke sokker i dag, tenker jeg. Alltid gøy å begynne på noe nytt. Ønsker deg ei riktig god uke.
Sjalet ble utrolig lekkert!!! Jeg er svak for grått, (og mangler bare å felle av på mitt #1-sjal - i grått). Jeg ble litt skeptisk da du skrev i et tidligere innlegg at det var feil i oppskriften, men det syns jo ikke i det hele tatt, så nå har det havnet på Favoritt-lista mi også.
Genseren/jakka du viste i et tidligere innlegg, "cirka-cardiganen", har jeg strikket, og det er en veldig bra oppskrift. Det gjelder bare å prøve ofte underveis. Jeg lagde en genser, den sitter som støpt og jeg bruker den mye (hvis du er interessert i å titte, ligger den laangt ned på Ravelry-siden min). Jeg er sikker på at du blir fornøyd - det ser veldig lovende ut!
Ha en fin dag!
Kort og Søm sa…
Ja, dette sjalet var helt nydelig!

Ha en fin kveld,
klem Fredrikke :o)
Tino sa…
Nydelig sjal! Likte fargen godt, synes grått er fint.
Ønsker deg en fin kveld
Klem T
Sylke sa…
Det ser ut som et veldig behagelig og fint sjal! Synes du er tøff som har meldt deg på en slik omfattende strikke-along, du gjør vel nesten ikke annet enn å strikke nå... ;)
smarie sa…
Kjempeflott sjal ;o)
Rigmor sa…
virkelig flott!!
Judith sa…
Det sjalet så deilig ut.

Skulle ønske jeg hadde tålodighet til slik strikk, har to Kirisjal som ser ut som de blir liggende ei stund før jeg får dem ferdig...
lise sa…
Så fint det ble - flott mønster.
gyldenkron sa…
Herlig sjal du har strikket deg. Og fargen var lekker.
Nydelig sjal!
Det kunne vært no i alle minusgradene det!!
Mht amaryllisen har jeg også et tvilstilfelle. Den ene knoppen åpnet seg litt, men ble liksom ikke det helt store før de visnet. Den andre knoppen kommer "aldri" ut.. men den står nå her...inntil videre!
Jeg ønsker deg en fin dag!
Lokki sa…
Oioioi så nydelig!
En ser at det er lett og delikat!
Nydelig fargespill, overhode ikke grått og kjedelig!
Grå eleganse ❥
Vakkert utført håndarbeid!
Ønsker deg en flott uke!
Klem Lokki
TORUNN sa…
Nydelig sjal! Gratulerer! Grått er en anvendelig "farge" fordi det passer til de fleste farger.
Klem Torunn
wims sa…
For et herlig sjal:-)