Jo, det går faktisk an å strikke på stranden...

Først: Godt nytt år til alle og takk for alle koselige besøk og kommentarer på bloggen min i 2009!

Når det gjelder strikking på stranden, så har hvertfall jeg aldri tenkt på muligheten før, men i og med at sjalsalongen 10 shawls in 2010 begynte 1. januar tok jeg like godt med meg det nystartede strikketøyet på stranda på Lanzarote. Det var faktisk ikke så dumt, da kunne jeg jo strikke mens jeg fulgte med på alt som skjedde rundt. Jeg var nok definitivt den eneste som strikket, men jeg kan jo innbille meg at jeg var banebrytende og ikke bare rar.



Sjal: Saroyan
Garn: Wollmeise twin Rhabarber

Stranda på Lanzarote var i grunnen veldig fascinerende. Tidlig på dagen var det langt ned til sjøen, over femti meter. I løpet av dagen steg vannet og bølgene ble større og på slutten av dagen slo bølgene inn under strandstolene så sko og badesaker måtte evakueres.



Strikkenerden i aksjon!

Det var ganske merkelig å plutselig komme fra 15 kuldegrader til over 20 varmegrader. Nesten som å komme til en annen verden. Jula stoppet også brått for meg når det plutselig ble sommer og all julepynten der nede virket litt malplassert.

Klimaet var utrolig godt på Lanzarote, behagelig sjøluft samtidig som det var tørt og varmt. Det var så godt å få litt varme i kroppen, at jeg kan leve med at utsikten fra leiligheten for det meste var rett i en vegg med sol fra 14.30-17.30, og at det var så turistifisert at det nærmest var umulig å få spiselig mat. Det var utrolig mye pizza, grill og tex-mex og autentiske restauranter var vanskelig å oppspore om de i det hele tatt fantes. Men, det er vel sånn man må ta med seg når man reiser til et typisk turiststed.

Selvom det er utrolig deilig å få litt sol og varme, så liker jeg i grunnen hverdagene hjemme best. Så jeg er i grunnen ikke så lei meg for at ferien og jula er over og i morgen går julepynten ut av stua her.

Jeg gleder meg til å følge med på alle de fine bloggene jeg oppdaget i fjor og til å fortsette med min egen. Jeg ser også fram til å ta fatt på et nytt håndarbeidsår og håper på å få mulighet til å strikke og sy enda mer enn i fjor. Å bli et nytt og bedre menneske håper jeg på hvert år, men foreløpig har det ikke slått til, så jeg holder meg til de litt enklere nyttårønskene i år.


Ha en fin kveld!

Kommentarer

Turid sa…
Ønsker deg et riktig godt nyttår. Du har vært i sola og varmen, du så godt ut, veldig godt ut! Altfor lenge siden jeg har vært i syden. Men som deg er jeg også et hverdagsmenneske. Liker hverdagen best, selv om jeg akkurat nå er hjemme, og kanskje det er derfor. Ønsker deg en riktig god kveld og dag i morgen. Og gleder meg til å fortsette å titte inn til deg. Klem fra Turid
Kort og Søm sa…
Godt nytt år til deg! :o)
Her er det minus 20, så litt sol så igrunnen deilig ut! Men ellers må jeg si at jeg liker høsten best, da er det ikke for kaldt, og ikke for varmt... :o)

Ha en fin kveld,
klem Fredrikke :o)
Helt klart banebrytende og ikke det minste rar! Åh, det hørtes deilig ut med litt sol og sommer - her hjemme har det jo definitivt vært snø og vinter og KALDT. Og kaldere skal det visst bli. Har vært på Lanzarote en gang jeg også, syns det var utrolig vakkert der, og fascinerende arkitektur. Jeg er jo også med på sjal-alongen, men har ikke kommet helt i gang enda. Oppdaget at det finnes hundrevis av fine oppskrifter, så jeg greier ikke å bestemme meg for noen ting :S Men snart, snart. Gleder meg.

Godt nytt år til deg også!!!
Sylke sa…
Artig å se bildene dine :) Du kunne jo ha strikket deg badedrakt - kanskje det var det de andre trodde om deg... ;)

Det blir koselig å følge deg videre i dette året!
Hilde S. sa…
Godt nytt år:)
Det såg vannvittig herleg ut å ligge slik i sola, men strikkinga held eg meg langt borte fra, hehe.
Her er det godt og iskaldt ute, men heldigvis så har me ved til å fyre med inne.
Smil H
Tino sa…
Godt Nyttår!
Det så helt nydelig ut å ligge slik i solen. Det er jo flott vintervær her, men jegbegynner å lengte etter sol og varme nå.
Ha en fin dag! Klem Tino :)
Ruth sa…
Sol og strand høres ikke så dumt ut det. Men jeg er kanskje som deg - jeg greier ikke ligge rett ut og ikke gjøre noe ting så hadde jeg vært på en strand så hadde jeg nok strikket jeg med. Man kan jo være TRENDSETTER vet du. ;)

Håper du får en flott uke.