Gamle gensere blir som nye!




Denne genseren strikket jeg for ca 25 år siden. Det er den første og foreløpig eneste genseren der jeg selv har designet mønsteret på.

Jeg ble aldri helt fortrolig med rødfargen på vikingskipene, dessuten var genseren i største laget. Den har derfor ligget så og si ubrukt i skapet i alle år.

Da sønnen klaget sin nød over januarkulden og manglende varmt tøy, kom jeg på at jeg hadde denne gamle genseren liggende. Og se her, den passer jo akkurat og genseren ser i tillegg mye bedre ut på han enn den noengang har gjort på meg! Jeg synes det er kjempebra at den kan komme til nytte igjen selvom den er litt eldre enn brukeren. Strikkeplagg gjør ikke mye nytte for seg i kleshylla i år etter år!

Garnet jeg brukte er såvidt jeg husker Peer Gynt, pinnestørrelse og maskeantall ukjent.





Ha en fin torsdag!

Kommentarer

Kort og Søm sa…
Jeg syns den var kjempe fin! :o)
Og så bra den kommer til sin nytte.
jeg har to koster som sikkert ble stikket for 25 år siden, og de bruker jeg nå som det er så kaldt! (også sender jeg gode tanker den den som strikket de for alle de årene siden :o)

klem Fredrikke :o)
Kort og Søm sa…
..ikke koster, men kofter!
*ler litt av meg selv*..
Torilpia sa…
Flott genser! Gjør bare genseren "sprekere" at rødfargen er så ... rød .. :o)

Ha en fortsatt fin torsdag!
Wenche/chawo sa…
Så fint at den kom til nytte,genseren var flott den.
Turid sa…
Så stilig, moderne og unik. Han kledde den kjempegodt. Og så spennende med eget design. Det var en god ide å finne fram den. Ønsker deg en riktig god kveld.
Judith sa…
Den var kjempefin! Mønsteret er jo helt inne nå også.
wims sa…
Herlig genser og supert at den lot seg arve. Passet perfekt jo:-)
Hennes sa…
Heisann.
Ja, den var riktig stilig.
Alt kan komme til nytte.
Ha en fin kveld.
Linda.
Sylke sa…
Jeg likte genseren kjempebra! Så godt at den passer.

Til spørsmålet ditt: Det er i grunnen ikke så lett å gi deg et enkelt svar på det. Orgelet har jo så mange muligheter og jeg kan spille all slags musikk på det. Det kan gi fra seg svake toner, eller sterke toner med basser som lar kroppen vibrere... Det kan være rolig eller livlig musikk, trist, glad eller morsom. For meg er det et arbeidsredskap som jeg både liker godt og kjenner mulighetene til, og jeg liker å utnytte dem.
LivM sa…
Det var jo flott at du hadde den liggende enda. Jeg har en lei tendens til å kaste/gi fra meg slikt som ikke blir brukt! Det er jo noen ganger utrolig dumt da. Er sikker på han ble glad for den flotte genseren!
Den ble jo kjempefin! Alt tyder på at du var forut for din tid!!! Nyskapende kalles det!
Jeg begynte på str fire år til sønnen min da han var ett... Jeg burde nok heller valgt voksenstr... ( han er over tyve nå..)
Ha en fin dag!!
Den passer jo perfekt! Skikkelig flott genser! Såvidt jeg husker, gikk det mye i Peer Gynt, ja. Tror ikke det er mange som fører det garnet mer, selv om det fortsatt finnes.
Ha en finfin helg!