Året som gikk

Et nytt år har begynt, på tide å oppsummere litt av året som gikk. 


Her er det meste av det jeg strikket i 2009
Mest fornøyd med: Sjalene, vanter og kattevotter
Brukt mest: Kiri-sjalet
Strikket flest av: luer (7)

Viktige hendelser for meg i 2009 var ikke konkrete episoder eller opplevelser. Jeg har brukt en del tid i 2009 på å ta inn over meg at jeg sannsynligvis har ME (kronisk utmattelsessydrom) og begynne å lytte til kroppen min i stedet for å overstyre den. Det har ført til at jeg har gjort en del forandringer i livet mitt. Dette har langt fra bare vært negativt, jeg lærer stadig noe nytt om meg selv og om hvor viktig det er å sette grenser og å ta hensyn til seg selv.

Nå er det også gjerne sånn at når noen dører lukkes, så åpnes andre. Jeg synes nesten en ny verden åpnet seg da jeg tok opp strikkingen igjen og i tillegg begynte å blogge. Det er himmelvid forskjell på å strikke nå og for 15-20 år siden. Nå er det massevis av inspirasjon å hente på nett og Hobbyboden og spesielt Ravelry er nærmest utømmelige kilder å øse ideer fra.

Jeg synes jeg har fått strikket masse i 2009, og jeg er ganske fornøyd med at jeg har fullført alt jeg har begynt på. Ingen uferdige prosjekter ligger igjen i strikkekurven, noe som er litt overraskende siden jeg produserte så mange halvferdige ting tidligere.


Syprosjekter i 2009

Blogging ble en ny erfaring i året som gikk. En fin aktivitet fra sofakroken tenkte jeg da jeg startet, men der tok jeg feil. Hverken bilder eller tema kommer av seg selv, så det har i grunnen vært en fin måte å holde meg passe aktiv på både fysisk og mentalt. Det har vært både lærerikt og morsomt.

 En overraskende og motiverende "bieffekt" ved bloggingen er alle de andre bloggerne jeg har fått kontakt med og inspirasjon fra på nett. Positive tilbakemeldinger som jeg har mottatt har vært utrolig inspirerende og har lyst opp hverdagen. Det virker som håndarbeidsbloggmiljøet er spesielt hyggelig, jeg har bare fått positive kommentarer og heller ikke sett negative tilbakemeldinger hos andre. Det er utrolig flott, og jeg er så glad for å være en del av dette. Takk til alle dere! :)

Kort oppsummert så har overraskende nok ikke sykdom først og fremst ført til dårligere livskvalitet, men heller til nye og fine erfaringer. Selv om det selvfølgelig har vært en del utfordringer, er det det positive som først og fremst peker seg ut fra året som gikk.




Ha en fin fredagskveld!

Kommentarer

Torilpia sa…
En fin oppsummering :o) Kjekt å ha unnagjort alle prosjektene slik at ikke noen ligger halvferdig som du skriver. Selv har jeg liksom aldri helt funnet "mitt felt" innen håndarbeid. Har lyst til å prøve alt og starter med det ene etter det andre. Sjelden jeg får noe helt ferdig før jeg liksom må begynne med noe nytt .. håpløs med andre ord .. :o)

Du har i alle fall laget mye fint i 2009 - både strikkeprosjekter og syprosjekter - lekkert!!

Ha ei flott helg - stor klem fra meg :o)
Quiltefia sa…
Hei så masse fint du har laget!! Fint med sånne samlebilder!! Ha en fin helg!! AnneK:-)
gyldenkron sa…
Så utrolig postiv vinkling på en vanskelig tid. Jeg har det samme som deg, og det er så deilig å finne ro og terapi i pinnene. Håper 2010 gir deg mye, og at kroppen blir bedre etter hvert.
Så mye fint du har laget. Og ja de kattevottene skjønner jeg at du er førnøyd med. De så veldig søte ut. Ha en fin helg!
Sylke sa…
Jeg er så enig i det du skriver!!! Det er bra at nye dører åpner seg der man ikke trodde det fantes noen. Og så viktig det er å lytte til kroppen...

Så mye fint du har laget, det er artig å se det samlet her.

Ha en fin kveld!
syglad sa…
Så masse flotte ting du fikk gjort i 2009.
Allt i strikking, hekkling og søm var nydelig.

Ønsker deg en fin og kreativ hobbyhelg :-)
Turid sa…
Kjære Vibeke, så godt å lese om dine positive erfaringer med bloggingen. Kjenner meg mye igjen i det du skriver om endringer og positive effekter. Håper året som kommer blir bra for deg.

Så mye pent du har laget. Og nydelige farger du velger i det du lager. Syns også at du tar vakre bilder av dine prosjekter, og det siste med jente, lue og kattepus er stilig.

Gleder meg til å følge deg videre i det nye året. Klem fra Turid
lise sa…
En flott kavalkade, og nydelige farger du har brukt!
Hanne sa…
Å, så mange lekre ting du har laget i året som var, artig å se dem samlet på "ett brett".
Mange ønsker om en god helg til deg fra meg, som også har Me.
Så utrolig mye flott du har laget! Lekre bilder! Er veldig imponert!

Tusen takk for koselig hilsen!

Klem
Annelive sa…
Så masse flott du har laget i 2009. Positivitet er alltid det beste!
Ønsker deg et flott år videre!

Hilsen
Annelive