Unyttig tidsfordiv i desember

Jeg hadde egentlig tenkt til å skrive et fornøyd innlegg om at jeg var ferdig med alle julepresangene jeg skullle lage. Men, ikke før hadde jeg tenkt tanken, kom jeg selvfølgelig på en presang jeg hadde glemt å lage. Så da gikk jo ikke det, så det får jeg komme tilbake til når det igjen er aktuelt...

Energien er ikke på topp for tiden, og det går ut over både juleforberedelser og hyppigheten på bloggoppdateringer. Så istedet har jeg nå tilbrakt litt unyttig tid i sofaen med å leke meg med Photoshop. Jeg har puttet forskjellige bakgrunner på noe av garnet mitt!  Ja du leste riktig - garn! Jeg kunne jo ha lagd julekort eller brukt bilder av familien, men det tenkte jeg ikke på en gang.


Sunbleached silver 100% merino lace fra Impulse of delight



Det er mulig jeg er blitt helt miljøskadd, men til mitt forsvar så må jeg si at jeg fikk nytt garn i postkassen i dag, som jeg skulle prøve å ta bilde av. Frustrert over det dårlige fotolyset tydde jeg til Photoshop og så bare ballet det på seg.


Nederst: Silk lace hurricane fra Hedgehog fibres 


Som bildet under viser var det ikke bare garn som fikk ny bakgrunn, så kanskje det er håp for meg likevel?



Eller kanskje ikke? Dette er et hjørne av en julepresang, som viser at merkelappene er kommet i bruk!

Takk for innspill om genseren i innlegget under! Det ga meg nytt pågangsmot til å gjøre noe med den. Nå har jeg felt av og "genseren" har fått seg en tur i vaskemaskinen. Jeg skal prøve å lage veske av den og jeg tror det skal bli artig å prøve uansett hvordan resultatet blir.

Så håper jeg alle har produktive dager, der de får gjort litt mer fornuftig enn meg! :-)

Kommentarer

Sylke sa…
Om det var ufornuftig tidsbruk, kan jo alltids diskuteres... ;) Det er mange muligheter i Photoshop og mye moro når man har fingre til slikt (til all museklikkingen...). Jeg bruker programmet mest til å justere fargene med, skarpe opp og slikt. Du fikk da til noen artige effekter med bakgrunnene dine :)
Håper formen din blir bedre igjen. Er det slik at det skifter, at du har dårlige og gode perioder? Ønsker deg masse overskudd... :)
Åh, Impulse-garnet i Sunbleached Silver har jeg også - det vil nok bli brukt i "10 shawls" tenker jeg. Det blir spennende.

Det ligger en utmerket utmerkelse til deg på bloggen min!

Håper formen kommer seg - og at du får en fin uke!
Det var et vakkert garn;) Jeg har aldri strikket med slikt garn- er det en spesiell type? Kjempefine nisser dere hadde laget under her;) Og jeg har tovet en veske- så jeg er sikker på at din blir bra;) Ønsker deg en fin dag i morgen og håper at formen blir littegranne bedre også;)
Ruth sa…
Så koselig og innholdsrik blogg du har. Jeg fant deg jo gjennom Anne og nå har jeg sittet her og kost meg en stund. Jeg linker til deg jeg, så vet jeg hvor jeg har deg hen. ;)

Ha en god natt,