Ulmus-sjalet - et hurtigprosjekt!



Da jeg endelig hadde felt av siste maske på Ulmussjalet på mandag, og jeg sier endelig fordi det virket som det var ca tusen masker å felle av, føltes det som jeg hadde holdt på med dette sjalet lenge. Da jeg sjekket  prosjektsiden min på Ravelry så jeg at jeg begynte 19. november, så jeg har ikke brukt mer enn 11 dager noe som er overraskende hurtig for min del.

Det kan være noe med at sjalstrikkingen har vært et litt sånn dårlig samvittighetsprosjekt. Jeg skulle strikke julepresanger, men hadde mer lyst til å strikke Ulmus-sjalet til meg selv. Siden jeg prioriterte egne lyster, satt jeg en frist til 1. desember, fra den dagen skulle jeg strikke på julegaver uansett om jeg var ferdig med sjalet eller ikke. Så da var det dobbelt motivasjon, både av tidsfrist og at sjalet var morsomt å strikke.

Jeg liker å strikke sjal. Det blir riktignok veldig mange masker mot slutten, men det er ingen montering i etterkant og ingen spørsmål om det kommer til å passe eller ikke så det er veldig avslappende å holde på med. Jeg synes også Ulmus-sjalet blir fint med stripene og med kontrasten med bladkanten nederst. Sjalet er strikket i Wollmeise-garn og det var et veldig behagelig garn og strikke med som gled lett av pinnene.




Mønster: Ulmus
Størrelse L
Garn: Wollmeise twin 80/20 Aqarius og 100% superwash Taube
Pinner: 3,5

Men nå er det julegavestrikking for alle penga!


Ha en fin dag!

Kommentarer

wims sa…
Knallfint ble det. Og sånt herlig fargespill.
Epletreet sa…
For et nydelig sjal!
Jeg elsker turkise.
Anita K sa…
så fint det sjalet ble, og jeg bare elsket historien under om strikketøyet i syskrinet, nydelig minne!
Jane sa…
Så flot dit sjal er. Turkis er en af mine yndlingsfarver.
Held og lykke med julegavestrikningen :-)
Lisbeth sa…
For et nydelig sjal! *sukk* Jeg blir bare mer og mer bestemt på å prøve meg på sjalstrikkingen jeg også. Må bare få gjort unna julegavestyret.. Og for ikke å snakke om innflyttingen i vårt nye hus.. Får tro det blir bedre tid på nyåret :o) Ønsker deg en flott førjulstid.
Cecilie... sa…
Det var bare helt utrolig nydelig, elsker fargene, de er så klare og fine:) Ønsker deg en flott uke videre:)
Siv sa…
Sjalet var jo bare nydelig da !!!
Hærlige farger..
Må ha lov å lage noe til seg selv og av og til :)
Ønsker deg en flott adventsdag !!
safransax sa…
Kjempeflotte farver til et nydelig sjal;)
Fortsatt god advendtstid;)
Rigmor sa…
knallfint ulmus! Flotte farger!
amylin sa…
Så fint sjal, og det var jammen kjapt strikket.
Moon Light sa…
For et nydelig sjal du har strikket. Fargene er bare helt fantastiske!
Sylke sa…
Wow, for et flott sjal!
Du lurte på hvilken stavkirke det er bilde av i bloggen min. Det er Heddal, landets største. Det har vært utgravninger der for rundt 20 år siden, den gang bodde jeg like ved og hadde en del kontakt med arkeologene. Det var veldig interessant! De trodde gravene var mye eldre enn det så ut som. Det ble skrevet noe om denne utgravningen også, så jeg har en bok med rapporten liggende... På denne måten fikk jeg snuse litt på arkeologi! Ha en fin kveld (jeg har ligget med migrene i hele dag og håper jeg får en litt bedre dag i morgen...), klem!
Judith sa…
Så fint dette ble, flotte farger!
Sjal er flott å strikke, og så deilig i bruk!
Hilde C. sa…
Så vakkert sjalet er! Du har valgt flotte farger til det :-)
lise sa…
Nydelig! Dette sjalet har definitivt fått en plass på to do-listen min!
Ingrid sa…
Flott sjal, blåfargen spesielt var lekker :)
Hanne sa…
Wow, og wow, så lekkert! Også strikket ferdig på bare 11 dager...
Ønsker deg en rikrig god helg.