Ti sjal i 2010...



Jeg lurer litt på om jeg egentlig har fornuften i behold, for nå har jeg jammen meg meldt meg på denne gruppa på Ravelry. Formålet er som teksten på bildet viser, å strikke ti sjal i løpet av 2010. Jeg har egentlig mye annet jeg hat tenkt til å strikke til neste år: lue, jakke, votter blant annet. Men så var det så artig å strikke Ulmus-sjalet og så er det så utrolig mange mønster på flotte sjal i Ravelry-databasen så fristelsen ble for stor.

Jeg må forresten benytte sjansen til å skryte litt av nettstedet Ravelry. For det første har hver bruker sin egen side der man kan legge inn og ha oversikt over alle strikkeprosjekter man holder på med eller er ferdig med. Det er også mulig å legge inn alt garnet man har og få oversikt over det. I tillegg har man tilgang til flere tusen strikkeres prosjekter og mønstre og man kan søke på mønstre og garntype, tykkelse, plagg m.m og deretter kan man lagre alt man liker i sin egen favorittkatalog.

Har man fått seg noen venner der inne, kan man også følge med på hva de gjør og få ytterligere inspirasjon. Jeg synes Ravelry er helt genialt og blir mer og mer begeistret for nettstedet, og enda har jeg hverken fått med meg alle bruksmulighetene i denne beskrivelsen eller klart å finne ut av alle finessene selv enda.

Tilbake til sjalene, så har jeg ikke funnet ut alle ti jeg skal lage, men jeg har funnet ut hvilke tre jeg skal begynne med (tror jeg). Planen er å bruke garn fra garnlageret mitt, jeg har jo blant annet kjøpt så mye Wollmeise i høst som egner seg utmerket til sjal.

Først på lista står to små sjal, så jeg kommer i gang (Ravelrylenker):
- Saroyan i Wollmeise twin, farge Rhabarber
- Lacy Baktus i Wollmeise 100 % superwash, farge Veilchen
- Shetsoie i Hedgehog fibres silk lace og et lace-garn fra Impulse of delight som jeg ikke har fått enda. Fikk tips om dette garnet i bloggen A's almanakk.

Hvis jeg ikke har fått nok etter disse tre sjalene blir det nok et mer avansert lace-sjal som nummer fire. Men, dette kan jeg bare drømme om foreløpig, fortsatt er det julepresangstrikking som pågår og det er først i 2010 sjalstrikkingen starter.

Ha en fin kveld!

Kommentarer

Linda sa…
Dette blir spennende å følge med på.
Det blir nesten et sjal i måneden, vist vi ser bort fra sommer mnd, da er det kanskje ikke akkurat sjal vi tenker på.
Jaja, lykke til iallefall..
Ha en fin kveld.
Linda.
Sylke sa…
Ja, det er mye innen hobby og håndarbeid man kan bli fristet av på nettet! Nå er nok bare å henge med: strikke, strikke, strikke... ;)
Oj, nå har jeg visst meldt meg på der jeg og. Har så mange sjal på strikkelista mi, og så mye fint sjalsgarn, så det er like greit å få satt det litt i system.

Så julefint og koselig det har blitt her på bloggen siden sist! På tide snart å begynne å fyre opp julestemningen. Ha en fin uke!
amylin sa…
Utrolig hva man blir fristet av på Ravelry, både av mønster, garn og alonger. Jeg er med på 52 sokker i løpet av et år der. Lykke til med 10 sjal på et år. Den har jeg tenkt å holde meg unna, gitt.
Turid sa…
Høres spennende ut det. Sjal er jo så anvendelig og flott som gave eller for salg. Takk for informasjonen om Ravelry, det tror jeg at jeg vil sette meg litt bedre inn i. Ønsker deg en riktig god kveld.
Judith sa…
Spennende prosjekt, men slett ikke det dummeste man kan strikke! Lykke til, gleder meg til å se resultatene etterhvert.
Nora sa…
Takk for hyggelig kommentar på bloggen min :)
Jeg strikker på mitt første sjal ever, og tror ikke jeg skal satse på 10 sjal neste år... Når jeg er ferdig med det jeg holder på med nå er planen å begynne på et Multnomah sjal, kanskje det kan være et av dine 10 neste år?

Håper du har en fin førjulstid :)
Hei!
Jeg er helt enig i at Ravelry er et spennede nettsted for heklere og strikkere. Er ofte innom der, selv om jeg ikke er så flink til å bruke alle mulighetene.

Nå skal jeg ile inn og se på denne "10 sjal i 2010" gruppen. Det hørtes litt spennede ut.
Takk for at du linket til den!

ha en fin kveld, og takk for den hyggelige kommentaren på bloggen min.
Hanne sa…
Så moro prosjekt! Og sjal kan man aldri få for mange av, akkurat som det er med vesker.
Ha en fin helg.