Resirkulerbare gaveposer




I år har jeg gjort innhugg i det blå stofflageret mitt og lagd gaveposer til en del av gavene vi skal gi bort til jul. Dermed har jeg gjort en liten innsats for å minske berget av gavepapir på julaften. Posenen har litt forskjellig størrelse, men er såpass store at de fint kan gjenbrukes som skoposer eller til å ha andre nyttige (eller unyttige) ting  i etter julaften.

Jeg har puttet flere gaver i hver pose, sånn at det blir en liten samlepose til hver.

Hvis du mot formodning skulle ha masse overskudd og tid nå før jul, er posene enkle å sy. Pickles har en enkel gjennomgang på hvordan de lages, den finner du her.




Hvis ikke, kommer det en tid etter jul også, og stoffposer kommer alltid til nytte. Veldig fine til strikketøyet for eksempel.


Ha en fin adventssøndag!

Kommentarer

gyldenkron sa…
Så flotte poser. Du er så kreativ

God jul til deg
Quiltefia sa…
Hei!! Så smart!! Takk for hyggelig kommentar og God Jul til deg også!! Hilsen AnneK:-)
amylin sa…
Smart, miljøvennlig og veldig praktisk.
Sylke sa…
Veldig kjekt med gaveposer. Hadde egentlig tenkt å sy slike selv, men tror ikke jeg rekker det før jul. Har heller ikke rørt symaskinen i det siste, det har vært enklere å ta fram hekletøyet... Men jeg får nok anledning senere en gang :)
Jane sa…
Sikke fine og anvendelige poser.
Anlen sa…
Kjempesmart! I mitt neste liv skal eg bli glad i symaskina, for det er så mange ting eg kunne tenkt meg å lage:)
Smart! Og det blir jo antakelig jul igjen til neste år også!
Ønsker deg en riktig god jul!