På bunnen av garnkurven...

ligger denne:


Der har den ligget en ti års tid og kommer aldri til å bli strikket ferdig! Det var opprinnelig ment å skulle bli en genser til tenåringen som da ikke var tenåring men en 4-5åring. Garnet er Rauma tre-tråds og mønsteret er forskjellig på hver side av genseren. Noe som antagelig forklarer hvorfor den ikke ble ferdig, det tok lenger tid enn jeg hadde tålmodighet til.




Men, hva gjør jeg med den nå? Jeg har ikke så mye mer garn, kun et nøste i hver rødfarge. Det kunne bli en pute, men den ville bare bli brukt hver jul og vil være litt stikkete å hvile hodet på.

En ting jeg lurer på om kunne være mulig var å lage veske av den? Felle av og sy sammen i bunnen, kanskje tove litt. Fore den og sy i glidelås, også må den jo ha en eller annen slags form for rem til å ha over skulderen. Er det noen som har erfaring med å bruke halvferdig strikketøy til noe fornuftig, som har noen tips og råd?

Eller er det mest fornuftig å rekke den opp, sånn som jeg gjorde med setesdalsgenseren?

Kommentarer

Veske var jo en god ide!
Men jeg pleier å rekke opp alt jeg, om det ikke blir minst 99% sånn som jeg hadde tenkt meg i utgangspunktet - det blir oftest til at jeg ikke bruker det likevel, og da kan det jo være det samme. Dette er jo ypperlig vottegarn da (selbuvotter e.l.), og fargene er jo kjempefine!
Sylke sa…
Rekke opp ville jeg ikke gjort. Mønsteret er jo så fint!!!

Ja, hvorfor ikke lage en veske?
Har sett lappeteknikk med strikkede deler (klipt fra gamle gensere) som ble kombinert med stoff. Det er også en mulighet. Ellers går det jo bra om du forer vesken. Da holder den fasongen uansett.

Remmen kan jo evtl. hekles - da blir den litt stivere. Eller bruk en stoffhank... Eller hva med å stive opp det strikkede med vliselin?

Lykke til, er spent på hva du finner på :)
Lunamon sa…
Dette blir en nydelig veske.
hadde aldri rukket den opp nei.
Anlen sa…
Rekke opp, er du sprøyte gal?? Det gjer ikkje eg før eg absolutt må:) Men eg trur nok at det kan bli ei god veske, enten tova eller med stivare for inni. Dette blir spennende å følge med på!
Hanne sa…
Se det ja, slike prosjekter har jeg også. Tror nok dette kan bli en knallfin veske, jeg.
Judith sa…
Se hva Cathrine gjorde med en gammel vest: http://www.chatrinesliving.com/2009/11/godkjent.html
Ikke rekke opp altså. Vil du gjøre det enklere, lager du ei varm og god sittepute!