Nisseverksted




I går hadde jeg nisseverksted med tenåringene. Første nisseverksted gikk av stabelen i desember i fjor og da lagde vi de fargerike nissene på bildet under. I år ble det grånisser.



Nissene blir laget av "halvfabrikata" det vil si gjør-det-selv pakker fra Panduro, der alt du trenger er inkludert og med fyldig bruksanvisning. Jeg burde kankskje ikke være bekjent av å bruke "ferdigpakker" siden jeg påberoper meg å ha en håndarbeidsblogg, men nisseverkstedet blir veldig overkommelig på den måten og tenåringene blir veldig fornøyd med resultatet. Alternativet hadde nok vært mer på dorullstadiet.




I år hadde vi i det minste en litt mer avansert nissepakke. Vi måtte i tillegg til å klippe ut og sy luene selv, også tegne på ansikter helt på egen hånd! Men, vi tok utfordringene på strak arm og kom i mål i fin stil ;-)




Det aller viktigste var at vi fikk en koselig kveld i fellesskap og at jentene synes det er morsomt å lage noe med hendene. Kreativiteten fikk de brukt litt også i den endelige utformingen av nissene og alle ble forskjellige. Det lover godt for fremtiden, for noen må jo strikke alt det jeg ikke får tid til selv!

Ha en fin lørdag!

Kommentarer

Sylke sa…
Nissene ble jo kjempesøte! Det er så fint når man kan lage utformingen selv med forskjellige mønstre og ansiktsuttrykk. Bra at dere hadde en hyggelig stund sammen!
Det er forresten alltid hyggelig med dine kommentarer på bloggen min! Vi kjenner jo ikke hverandre, men tror nok der er en viss bølgelengde... ;) Ha en riktig god helg!
amylin sa…
Så mange søte nisser her, da.
Turid sa…
De ble virkelig fine. Så flott med de fargene, de kan passe inn i ulike stiler. Og alle med sin egen personlighet.

Vil også takke deg så mye for kommentaren hos meg i går, den varmet godt på en dag hvor jeg følte at alt ikke gikk min veg. Ønsker deg en riktig god søndag. Klem fra Turid