En bitteliten pung...

Symaskinen kom i hus i går, så da måtte jeg naturligvis prøvekjøre den litt. Jeg har lenge hatt lyst til å prøve Timoteis fine trinn-for-trinn veiledning for pung og i dag fikk jeg endelig sjansen.



Jeg fant fram fint japansk stoff jeg hadde liggende og skar til skråbånd av et annet stoff, bruksanvisningen var fin og alt gikk bra. Jeg fikk til og med sydd på glidelås med maskin for første gang. Så langt var alt bra, men den ble jo så liten! Jeg har jo kjøpt en tilsvarende pung tidligere som Torunn har sydd og visste ikke at hun hadde justert størrelsen opp en del hakk.




Pungen er jo nesten ikke større en en klementin! Veldig søt størrelsen da det er ikke det, jeg ble bare så overrasket i forhold til hva jeg forventet. At den i tillegg ble ganske skjev og  glidelåsen ble litt ujevn gjør at denne ikke kvalifiserer helt til julepresang (jeg har konpensert for skjevheten ved å fylle den opp, så det ikke skal synes på bildet).

Det gikk ganske raskt å sy denne (for raskt kanskje, skjevheten tatt i betraktning) og morsomt var det også, så bare jeg får justert størrelsen litt blir det nok flere. Forhåpentligvis blir de også mindre skjeve.


I går dumpet det en bunke navnelapper ned i postkassa også - utrolig hva som dukker opp bare man er litt fremmelig med å bestille på nett!




Jeg er litt ambivalent med disse navnelappene. Jeg synes det er kjempefint når andre har det, men da jeg fikk de selv virket det på en måte litt jålete? Synes på den ene siden at jeg ikke produserer nok og originalt nok til å ha det, på den annen side legger jeg jo mye arbeid ned i det jeg lager, så det er ok at det kommer frem at jeg har produsert det.



Jeg får se om jeg tar de i bruk etterhvert. Bestilte minste antall hvertfall, så helt uutømmelig er lageret ikke. Den lille pungen fikk ikke navnelapp, det passet jo ikke i fargen!

Ha en fin søndagskveld!

Kommentarer

reSIRIkulert sa…
Så fin pung du har laga, og eg klarer ikkje sjå noko gale med den. Lukkeleg er den heldige mottaker av slik gåve! :)
Namnelappane var kjempefine, og eg trur det berre er du sjølv som tenkjer at dei kan vera for jålete, for mottaker vil sikkert lika å verta minna på kven som laga det. Og passar det ikkje heilt med fargeval, kan du jo sy dei på inni ;)
Siri
Men så fin den ble!! Den passer akkurat til lebestiften jo!!
Og lappene var kjempekoselige! Jeg har også tenkt å anskaffe meg slike, kommer helt sikkert til å vare uendelig...
Klem og lykke til med ny symaskin!!
Fin juleheading på bloggen, Vakre bilder!!!
Sylke sa…
Skjevheten synes ikke på bildet, og batikkstoffet er jo bare kjempefint! Synes pungen var søt, jeg :) Kanskje du kan bruke den som myntpung?

Tenkte meg nok at symaskina ikke fikk stå i fred... ;)
Jeg syns pungen ble kjempefin jeg! Akkurat passe stor til småmynt eller smykker når du er på ferie f eks.
Det er IKKE jålete med navnebånd, bare gøy! Og de er fine! Jeg var innom der for å bestille selv for en stund siden - men som vanlig greide jeg ikke å bestemme meg for hvilken farge, så da ble det ikke noe i første omgang. Det passer i grunnen best for meg når det er én farge å velge mellom... :) Ha en fin uke!