Desembergleder

Tusen takk for alle koselig kommentarer jeg har fått i innlegget under!

Mens november for meg bare er en tung og mørk gråværsmåned, forbinder jeg desember med lys, adventstid og forventning. Det er kanskje litt rart at jeg forbinder desember med mere lys enn november, siden det er den mørkeste måneden i året. Det er nok blant annet fordi desember er den måneden det tennes flest stearinlys, og jeg som mange andre liker også å lyse opp inne med å henge opp lyslenker i forskjellige fasonger. Det lille plommetreet ute har også fått en lyslenke, som lyser opp i kveldsmørket.

I tillegg har jeg bursdag i desember, så dermed var denne måneden forbundet med dobbelt forventing fra tidlige barndom. Nå synes jeg riktignok ikke det er så stas med bursdager lenger, men forventningen henger liksom i enda. Så selv om været ute i dag er ufyselig med underkjølt regn og vind, er det likevel ikke så vanskelig å finne ting å glede seg over.




Dette lille juletreet her for eksempel. Det er nyinnkjøpt fordi jeg falt for enkelheten i konstruksjonen og de søte figurene som henger i treet. Vi pynter ikke så mye til jul enda, der er jeg nok påvirket av eldre juletradisjoner. Derfor får dette lille juletreet representere julepynten inntil videre sammen med lyslenkene.




En annen ting jeg er veldig glad for i dag er at symaskinen min endelig var ferdig! Nå er den hentet, ferdig fikset etter fem uker på verksted. Nå gleder jeg meg til å prøvekjøre den og til å sy noen små julepresanger. I tillegg lå det to hesper med Wollmeise-garn i nydelige farger og ventet på meg på postkontoret. Da er ikke dagen så verst synes jeg.




Rosene fra i forrige lørdag er utrolig nok like fine, så da koser vi oss både med roser og  levende lys.


En god desemberhelg til alle!

Kommentarer

Sylke sa…
Så koselig det lille juletreet var! Jeg er selv også tilbakeholden med pynt, har hekle-englene mine hengende framme, ellers er det stortsett telys som er i bruk. Men jeg skal hente krybba fram snart...

Bra at symaskinen endelig er tilbake! Da går du vel snart "amok"... :)
Kort og Søm sa…
Nydelig sjal i forrige innlegg! :o)
Min forrige symaskin er maken din, hva var galt med din?? Min hadde en tendens til å "løpe løpsk" på slutten. Ganske irriterende. Men jeg har ellers vært super fornøyd med den i alle årnen jeg har hatt den!
Ha en fin søndag,
klem Fredrikke :o)