Snill postmann

I går var nok postmannen i godt humør, for sannelig fikk jeg ikke to fine ting i posten. For det første et hespe med Wollmeisegarn som er det mest oransje jeg noen gang har sett, og det passet jo veldig godt siden det var Halloween.




I tillegg fikk jeg denne skjønne lille myntpungen:



Den er det Torunn som har laget, og  hun har masse fint som hun har laget i bloggen sin, og noe av det er til salgs. Denne skal få et godt hjem her hos meg, for jeg falt helt for den skjønne uglen.

Mønsteret til disse små pungene har Timotei laget, i bloggen hennes er det en trinn-for-trinn-beskrivelse for de som har lyst til å prøve. Selv trøster jeg meg med uglepungen mens symaskinen er til reparasjon en tre-fire uker. Også kan jeg jo alltids fortsette på vantene mine, det ser ut som det vil ta litt tid, men fletten er ferdig på den første!



Kommentarer

Cecilie... sa…
Clementine er jo bare helt nydelig, jeg har et hespe selv som jeg beundrer opp til flere ganger om dagen:) Likte og uglepungen din! Og vantene dine ser ut til å bli lekre, men det ser ut som om det er mye jobb...
Rigmor sa…
for en flott sårek farge på det hespet!!! stilig pung, kan godt forstå at valget falt på den!
Lykke til med vantene, strikk litt her og litt der så er de plutselig ferdige! Flotte blir de iallfall!
Hanne sa…
Så hyggelig postmann du har da. En slik kunne jeg også tenkt meg. Ønsker deg en riktig fin søndag :)
Sylke sa…
Wow, for en knallfarge! Har heklet meg en sjal i omtrent samme farge - kanskje litt mer dempet, da... Men må sy fast alle tråder først, det tar nok litt tid før jeg blir ferdig.
Koselig myntpung! Og vantene blir flotte!
TORUNN sa…
Takk for hilsen i bloggen min!
Så kjekt å se at pungen kom vel fram.
Hva har du tenkt å lage av det oransje garnet, tro.
Ha en flott ny hobbyuke, Vibeke!
Anita K sa…
Hehe, jeg har også oransje WM liggende. Jeg har liksom skaffet meg mer og mer oransje i det siste, men ingen er så skarpe i fargen som WM :) Kjekk lite pung da, jeg liker sånne søte små greier... Og lykke til videre med flettestrikkingen, det blir jo bare så lekkert når det er ferdig!
BellaDonna sa…
Så heldig du er som har fått wollmeisegarn, det er noe jeg sikler etter:) Gleder meg til å se hva du skal lage av det...
Vantene ser flott ut, bærre lækkert!
Vims sa…
Hwe var det masse fint!
Å så fin vanella-pung du har fått deg..ser for meg den full med maskemarkører .. :)
Kjempe fine hansker du mekker, litt mer avansert med fletter ja. Tror kanskje jeg må prøve meg på ett par til, er kjempe fornøyd me mine. Og den orangefarga meisen var bare skjønn.

Tusen takk for besøket og hyggelig komentar i bloggen.
Hei!
Hyggelig at du la inn kommentar på bloggen min! Det er forhåpentligvis lysere tider i sikte, selv om det går litt sakte.. Vi har mye å ta igjen!!!
Du lager masse fint og har en fin blogg, jeg vil gjerne legge til min bloggliste!
Ha en fin dag!!
Takk for hyggelig kommentar i bloggen min!

Og takk for link til de flotte flettevottene, det blir stilig.
Ja, det var sannelig orange! Et par sokker i den fargen må vel vekke opp selv den trøtteste på en mørk vinterdag. Fin pung også. Og vantene - slike skal jeg strikke til moren min som snart har bursdag, hadde jeg tenkt. Hvis jeg rekker det da... Syns mønsteret er så fint!