Slumreteppe

Dette teppet er det nyeste av de store teppene jeg har laget. Det har rukket å bli nesten ti år, så da har det ikke vært tepper det har blitt sydd mest av de siste årene med andre ord.



Det er sydd etter et teppe i boka: Lappetepper for skumringstimen av Annie Eikenes. Dette teppet har et ganske fascinerende geometrisk mønster. Til daglig ligger det brettet sammen på sofaen, så jeg hadde nesten glemt hvordan det så ut i utstrekt tilstand.
Teppet er i daglig bruk og er brukt så mye at quiltetråden er slitt bort her og der. Det er fyllt med ullvatt så det er lunt og godt. Ullvatt er virkelig et genialt fyllmateriale, teppet blir lett samtidig som det er varmt. Bomullsstoffet gjør at det er like behagelig å bruke sommer som vinter, siden det ikke stikker i bruk over bare knær eller skuldre.




Jeg er litt fristet til å sy et nytt teppe til sofaen i litt andre farger, som hadde passet bedre. Jeg har imidlertid en stor eske full av påbegynte prosjekter som vitner om at jeg ikke har vært så flink til å fullføre ting jeg har begynt på de siste årene. Så foreløpig tror jeg vi fortsetter å kose oss under dette teppe i vintermørket.




Ha en fin kveld!

Kommentarer

9na sa…
Det er da et virkelig flott teppe du har der, og så koselig med et teppe som blir skikkelig brukt... :)Sånn type mønster liker jeg også.
wims sa…
Herlig, herlig teppe. Ett sånt skulle man hatt:-)
Sylke sa…
Heisann, fint teppe! Det venter en award til deg i bloggen min :)
Turid sa…
Syns slike tepper er imponerende arbeid.
Hanne sa…
Et nydelig teppe!