Pauseku!



Ja altså ikke bloggpause da, kua er mer ment som et lite pauseinnslag inntil jeg kan vise fram noe mer av det hjemmeproduserte her.

Denne kumuggen synes jeg er utrolig sjarmerende. Jeg har fått den etter morfaren min, som jeg også fikk glasshyllen etter, som jeg har skrevet om tidligere. Muggen er fra Arabia Finland, jeg har hatt den sitten midten av 80-tallet, men den er nok en god del eldre enn det. Hvor gammel vet jeg ikke, men kanskje noen av dere som leser har sett noe lignende eller vet noe mer?

Jeg antar at det er en liten melkemugge, kua tatt i betraktning. Den er mellomstor;  for stor til å være fløtemugge og for liten til å være saft- eller vannmugge.




Jeg nyter freden og roen i huset i dag. Tenåringene er hos sine andre foreldre og mannen er i Bodø. Etter en helg med både bursdag- og halloweenfeiring tillater jeg meg å synes det er riktig så deilig å være alene litt. Bare meg selv å tenke på og ingen som legger merke til den lange førmiddagsluren katten og jeg hadde på sofaen.

Ute regner det og jeg har tent lys her i sofakroken. Middagen var av det lettvinte slaget: oppvarmet grønnsaks- og linsecurry fra i går. Med en dæsj sukkererter og cashewnøtter ble det riktig så innbydene.





Kanskje skal jeg strikke litt snart, hvis jeg gidder...Også skal jeg snart begynne å glede meg til mannen kommer hjem igjen senere i kveld. :)



Kommentarer

Kjempefin ku! Kanskje passe størrelse til en kakaokopp eller to? Maten så også veldig god ut. Ha en riktig fin kveld!
Sylke sa…
Ser ut til at du har hatt en hyggelig dag! Godt å kunne kose seg inne når det regner ute. God kveld til deg!
Hanne sa…
Stille dager for seg selv er så godt, og jeg ser at du nyter din fult ut! Så bra.
Muggen er virkelig flott!
Turid sa…
For en flott blogg du har. Her kommer jeg gjerne innom igjen. Masse hilsen Turid
Jeg vokste opp med en sånn melkemugge jeg! Å, den frembringer gode minner. Onkelen min var melkebonde, så der drakk de melk fra mugge, ikke "melkepapp", sånn som vi gjorde. Den ble hentet i fjøset i et lite blikkspann, og servert i ku-mugga. Tipper den er fra tidlig 60-tall, jeg husker den i hvert fall fra rundt 1965. Ta godt vare på den!