Nytt prosjekt på pinnene

I forrige innlegg klagde jeg over at jeg ikke hadde noe som var fristende å strikke for tiden. Nå har jeg likevel kommet i gang med et prosjekt som virker lovende. Her er den spede start:





Dette skal bli et Ulmus-sjal, planen er at det skal bli den største størrelsen sånn at jeg kan krype inn i det når det blir kaldt. Da har jeg et prosjekt et langt stykke framover i tid. Sjalet er foreløpig morsomt å strikke og jeg prøver slip-masker for første gang, det er det som gir den litt ribbestrikkete effekten. Best av alt er at det er bare rett-masker utenom de maskene som bare skal flyttes fra den ene pinnen til den andre. Lett som bare det.





Dette er første ordentlige prosjekt jeg strikker med Wollmeise-garnet. Den turkise fargen heter Aqarius og den blå heter Taube. Garnet er godt å strikke med og det glir lett av pinnene. Det som er litt rart er at jeg får liten "ullfølelse" av dette garnet, det kjennes nesten mer ut som bomull. Skal bli spennende å se hvordan det blir i bruk. Får ikke inntrykk av at dette garnet vil klø noe særlig hvertfall, ikke at jeg er spesielt ømfindtlig for det uansett. Nå må jeg bare passe på å få strikket litt julepresanger innimellom...


Ha en fin kveld!

Kommentarer

Siv sa…
Nydelige farger du har valgt på sjalet
Blir spennende å se hvor stort det blir når det er ferdig :)
Du må ha en flott fredagskveld og ikke minst ei hærlig helg !!!
Turid sa…
Spennende strikkeprosjekt, og flotte farger det blir. Ønsker deg en riktig god helg.
Sylke sa…
Alltid godt med et varmt sjal... :) Nydelige farger! Ønsker deg en god helg med hyggelige strikkestunder!
LivM sa…
Sjalet ditt kommer til å bli flott for du har valgt noen nydelige farger. Jeg har også strikket et Ulmus og det blir nok et til bare julen er over!
Så fint!! Ulmus står langt opp på min strikkeliste også - men jeg får aldri startet fordi jeg ikke klarer å bestemme meg hvilke farger jeg skal strikke det i - eller om jeg skal strikke den trekantede eller den rektangulære varianten. Eller kanskje begge. Det er rett og slett for mye å velge i... :-S
Men nå ble jeg litt inspirert...
Ha en fin helg!