Nytt liv til gamle poser

15-åringen har hatt et prosjekt i kunst-og håndverksfaget på skolen, der de skal lage noe nytt av brukt materiale. De stod ganske fritt til å velge både materialer og hva de skulle lage. Valget falt på å hekle kurv av brukte Rimi-poser. På toppen er det i tillegg brukt en Ica-pose og litt av en helt hvit øverst.




Det er det første hekleprosjektet hennes noen sinne, og det er ikke spesielt enkelt å hekle med dette "garnet" det glir ikke av seg selv for å si det sånn. Jeg synes hun har vært flink (selvfølgelig, er jo mor) og at kurven ble original og morsom. Varierte anvendelsesområder har den jo også, som bildene viser ;-)

Oppskriften fant vi i boka "Brukt på nytt", det er det mange andre gode ideer til gjenbruk også.




Jammen kom det ikke mer garn dumpende ned i postkassa i dag - eller pakkelappen kom i postkassa, garnet lå på postkontoret. Det er mere garn fra Wollmeise, og denne fargen heter Rhabarber veldig passende navn i grunnen.

Nå venter jeg en forsendelse til på to lilla hesper også, men så har jeg satt en stopp for impulskjøp av garn for en stund. Nå har jeg veldig mye garn jeg ikke helt vet hva jeg skal bruke til og jeg får litt dårlig samvittighet av å bruke så mye penger uten mål og mening. Så nå skal jeg prøve kun å kjøpe inn til bestemte prosjekter og ellers bruke av det jeg har.





Roser er kjøpt inn for å lyse opp litt i stua og senere i dag skal vi bake pepperkaker.


Ha en fin dag!

Kommentarer

reSIRIkulert sa…
Eg er heilt med når det gjeld resirkulering! ;) Har sjølv brukt den boka, og hekla fleire slike korger. Eg tykkjer dei er svært greie å servera i ute om somaren.
Ha ei fin adventshelg!
Siri
Jane sa…
Tak for kommentaren i min blog :-)
Så flot den kurv er og det er jo fint med genbrug.
Lækkert garn du har købt :-)
Turid sa…
Den var jo skikkelig fin den kurven laget av plastposer. Passer jo fint i jula. Likte den veldig godt, jeg! Ønsker deg en riktig fin adventshelg.
Sylke sa…
Det ble en fin kurv!
Fargen til rarbarbra-garnet står i stil med rosen, men du rekker vel neppe å bruke garnet innen rosen har visnet... ;) Når det gjelder garn, er det ikke alltid så lett å holde seg unna innkjøp - spesielt når man ser fine fargekombinasjoner. Jeg hadde masse garn før. Men nå prøver jeg å kjøpe det jeg bruker. Har klart det enn så lenge :) Ha en fin helg, klem!
amylin sa…
Resikulering er en bra ting! Kos deg med Wollmeise.